Hej,
Jag är mitt upp i att bygga ett skrivbord i dotterns rum. Tanken är att nyttja ett innerhörn där jag sätter ”lister” på båda väggarna i innerhörnet. På sås sätt vilar bordsskivan mot listerna in mot väggen.

Det kommer också vara vägghängda skåp som skivan kommer ligga på istället för att bordsben. Hoppas ni fattar någorlunda men det är en extremt enkel lösning.

Nu till frågan;
I själva innehörnet kommer två skivor av konstruktionsplywood att mötas/skarvas ihop. Hur gör man det på bästa/snyggaste sätt?

Såga respektive ända i 45 grader känns svårt med tanke på att skivorna är ca 50cm breda. Dvs de behövs inte mkt felmarginal för stt glipan skall växa. Föredrar alltså att “räta ytor” mot varandra. Se bild.

• Svartvit planritning på rutat papper med ytterkonturer av rum utan detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade nog kexet i hop dem.
Men skall du inte ha björkplyfa i stället?

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Jag gjorde som så här.
Digital skärmdump av ett grafiskt gränssnitt, möjligtvis ett program eller en app, med mönstrad bakgrund.
Skapa konto

Det jag använde var överhandsfräsen, lim i skarvarna och sen spänns dom ihop på undersidan med dessa.
Ett skarvbeslag med en bult och mutter, för byggkonstruktioner, visas mot vit bakgrund.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.