25 279 läst · 21 svar
25k läst
21 svar
Hur skarva regel?
Sida 1 av 2
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv
Ankarskruvar är speciella skruvar som används främst för att fästa och förankra byggbeslag och andra konstruktionskomponenter. Dessa skruvar är kända för deras styrka och stabilitet.
Läs mer
Helt sant, men vad jag vill säga är att det räcker med mycket mindre bitar om man samtidigt limmar. Runt 50cm räcker. Annars är min erfarenhet att man i Långa loppet använder sig av nästan allt, om inte i detta projekt så i nästa. Själv kastar jag aldrig en regel som är över 30cm.estwing skrev:
Helt rätt, böjmomentet brukar i normalfall vara omkring noll i fjärdedelspunkten vid normala lastfall så där är det rent teoretiskt rätt och bäst att utföra en regelskarv.
Men nu gäller det en altan där regeldimensionen oftast dimensioneras utifrån tabellvärden som ger dimensioner för så små nedböjningar som möjligt och inte för vad en regel egentligen tål.
Så att skarva över plint är oftast lättare och fungerar här lika bra.
Men nu gäller det en altan där regeldimensionen oftast dimensioneras utifrån tabellvärden som ger dimensioner för så små nedböjningar som möjligt och inte för vad en regel egentligen tål.
Så att skarva över plint är oftast lättare och fungerar här lika bra.