Hej,
Har en duschörna Hafa Atlantis med skjutdörrar, den är uppsatt 2006. Tyvärr gick rullarna sönder på ena dörren så den tog i golvet o sprack i nederkant. När jag kontaktar Hafa för att se om det går att köpa ny dörr o nya rullar hänvisar de till sin webshop och där har man bara rullar till produkter från 2019 o framåt och inga dörrar alls.

Känns tråkigt (kommer de gamla hålen att synas?) o jobbigt att behöva ta ner hela ducsghörnan och sätta upp en ny när det det är en dörr och några rullar som behöver bytas. Men jag antar att det är det jag behöver göra om det inte är någon här som kanske vet om dörrar o rullar till nyare produkter passar?

När jag tittar på ny duschörna ser jag att de allra flesta/nästan alla är dörr+dörr med släplist eller dörr släplist + fast vägg. Och det skulle ju passa med fast vägg mot tvättstället o dörr på vägen med fönster. Men golvet har en svacka/"dal" på ca 6mm och undrar om släplisten kommer att håla tätt då. Någon med erferenhet på detta?

Har hittat en duschörna, Bathlife, på Bauhus med skjutdörrar o ram men den har bara 5mm tjockt glass men nästa alla andra har 6mm. Är 5mm bra nog?

Oj blev 3 frågor, får se om det funkar
 
  • Duschhörna Hafa Atlantis med skjutdörrar och trasig undre del av ena dörren. Vitt kakel på väggarna och mörkgrått klinkergolv, handdukshängare bredvid duschen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
1. Om du känner någon med 3D-skrivare så kanske det kan göra nya rullar utifrån de befintliga. Glas kanske en glasmästare i närheten kan hjälpa dig med.

2. Det finns släplister med olika höjd. Men det är lite svårt att förstå var dalen är och hur det påverkar en duschdörr.

3. När det är skjutdörrar med ram så har ju glaset stöd både upptill och nertill till skillnad från när det är en vägg/dörr som i huvudsak hänger längs en långsida. Det borde därför gå bra med ett lite tunnare glas.
 
  • Gilla
LasseTh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.