Hej!
Vi tänkte göra om en del av vårt hus men är lite osäkra hur vi ska tänka kring ordningen med tak, golv och väggar.
Vi har nu 3 rum (de röda strecken i bilden) och ska fixa så de två mindre rummen blir större (de gröna strecken i bilden).
I samband med detta vill vi byta tak och golv i alla rum. Golv och tak ska bli detsamma i alla rum.
I vilken ordning borde vi göra detta? Vissa säger gå uppifrån ned, andra tycker man ska bygga väggarna först, osv.
Vad säger era erfarenheter och vad är för/nackdelarna?
Vi tänkte göra om en del av vårt hus men är lite osäkra hur vi ska tänka kring ordningen med tak, golv och väggar.
Vi har nu 3 rum (de röda strecken i bilden) och ska fixa så de två mindre rummen blir större (de gröna strecken i bilden).
I samband med detta vill vi byta tak och golv i alla rum. Golv och tak ska bli detsamma i alla rum.
I vilken ordning borde vi göra detta? Vissa säger gå uppifrån ned, andra tycker man ska bygga väggarna först, osv.
Vad säger era erfarenheter och vad är för/nackdelarna?
Dåså, först väggar, sedan tak, sist golv. Slutfinish på väggarna gör ni efter ni gjort taket klart. Bästa kombinationen för att minska riskerna för skador i materialet, samtidigt som det är enklare att lägga tak och golv i mindre rum.
Liknande trådar
-
Hur tänka kring golvbrunnar i källaren i dessa tider?
Vatten & Avlopp -
Vad skall man tänka på när man skall slipa ett gammalt oljat furugolv?
Golv -
Hur ska jag tänka när jag borrar i vägg där det finns elkablar?
El -
Vad ska jag tänka på när jag målar om ytterdörr?
Fönster & Dörrar -
Vad skall vi tänka på när vi flyttar
Köpa & Sälja hus