1 720 läst · 10 svar
2k läst
10 svar
Hur ska jag säkert fästa en trappa i loftet?
Hej. Jag bygger ett fritidshus med loft. Jag har köpt en begagnad trätrappa (tung, kärnvirke), en gång tillverkad av en lokal snickare. Med lite fix och trix blir den exakt rätt höjd.
Jag ska fästa trappan i en golvregel kommer lätt åt, inget golv ännu. Jag kan alltså skruva genom hela regeln utan problem. Regeln är 45×210. Hur gör jag för att då en säker infästning? Vilken längd på skruvar? Vilken sorts skruv? Har letat info ett tag och hittar inget svar på denna (för den som vet) enkla fråga.
Tacksam för hjälp!
Jag ska fästa trappan i en golvregel kommer lätt åt, inget golv ännu. Jag kan alltså skruva genom hela regeln utan problem. Regeln är 45×210. Hur gör jag för att då en säker infästning? Vilken längd på skruvar? Vilken sorts skruv? Har letat info ett tag och hittar inget svar på denna (för den som vet) enkla fråga.
Tacksam för hjälp!
Produkter som diskuteras: "skruv infästning"
Skruv & infästning
Här hittar du vårt sortiment av infästning. Skruv, spik, plugg och byggbeslag för ditt nästa projekt!
Läs mer
Jag ska bygga en halvvägg där. Som slutar i höjd med loftet. 70 regel. Det är öppet till nock där trappan ska vara. Jag har också funderat på att vila trappan på reglar högst upp mot golv. Hängslen och livrem tänker jag. Men jag har inte sett någon ritning etc på hur detta brukar göras.Immobil skrev:
Produkter som diskuteras i tråden