Jag har stopp i avloppet i köket. Men jag hittar ingenstans där jag kan öppna upp och rensa. Brukar det inte finnas ett vattenlås under diskbänken som man ska kunna öppna och rensa? Jag hittar ingenting som går att öppna. Jag har försökt med bikarbonat, ättika, diskmedel och kokande vatten men inget har hjälpt. Hjälp, vad gör jag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 17 926 inlägg
Vattenlåset är där röret går nedåt, sedan uppåt och nedåt igen.
Det går att endera skruva eller dra isär rören, men är beredd med en hink.
Protte
Det går att endera skruva eller dra isär rören, men är beredd med en hink.
Protte
Har precis samma hemma. De två rören som ansluter upp mot vaskarna ska du kunna dra isär.G Gunhed skrev:Jag har stopp i avloppet i köket. Men jag hittar ingenstans där jag kan öppna upp och rensa. Brukar det inte finnas ett vattenlås under diskbänken som man ska kunna öppna och rensa? Jag hittar ingenting som går att öppna. Jag har försökt med bikarbonat, ättika, diskmedel och kokande vatten men inget har hjälpt. Hjälp, vad gör jag? [bild]
Däremot vet jag inte riktigt med vattenlåset. Har fått råd på forumet att det kan vara svårt att få ihop igen.
Har också problem med dåligt flöde. I mitt fall blir det nog att ringa att röris. Är det inte stopp här uppe får föreningen stå för spolning längre ner.
Lycka till med ditt elände och uppdatera gärna hur det går!
Tack för svar. Nu har vi lyckats rensa avloppet. Det fanns mycket gegga där. Vi fick plocka isär uppe vid vaskarna och längst ner vid golvet, vi lyckades inte dela något däremellan. Sedan spolade vi med vatten och hjälpte till med en rensborste.
Liknande trådar
-
Hur rensa det här avloppet?!!
Vatten & Avlopp -
rensa avlopp i köket?
Vatten & Avlopp -
Hjälp! Avloppet från badrummet på ovanvåningen går ner i köket
Vatten & Avlopp -
Luftbubblor ur avloppet i köket när man duschar på ovanvåningen?
Vatten & Avlopp -
Hur rensar jag avloppet i duschen från helvetet
Vatten & Avlopp