Hej!

Bor i 50-talslägenhet och har fått ett tillhörande garage.

Nu behöver jag era bästa tips om vilket väggspackel jag ska använda för att sedan kunna måla om väggarna?

På bilderna ser ni att det både spruckit och släppt här och där. Det dammar och fäller rejält om man drar en borste över vissa partier på väggarna... Det är även fullt av borrade hål sedan tidigare.
 
  • Vägg med sprickor och fukt, behov av underhåll, skadad yta, mögelpotential.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grågrön vägg med slitage, rör, kabel, ventilationsrist högt upp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betongvägg, radiator, slangar, kranar, skuggor av borttagen hylla, slitage, enkel förvaringsduk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Inte alls svar på din fråga men dina bilder var riktigt snygga så tycker väggarna har en skön patina och skulle låtit det vara precis som det är just nu.
 
  • Gilla
  • Älska
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vad fint ☺️ jag håller med! Men det dammar och det känns som att man får stenlunga när man är där 😅
 
Så illa tror jag inte att det är men risken när man börjar skrapa i sånt där är att man till slut lika gärna kan putsa om hela väggarna.........Vill man ändå göra nåt så är det bättre du tar vanligt kalkbruk och fyller igen hålen och det värsta. Sen borsta allt och måla med typ "silikatfärg"
Du kan köpa hydrauliskt kalkbruk på säck på tex bauhaus. Det kan man blanda efter behag och även tunt så man kan slamma på med borste nästan. Blir ej heller glashårt som cementbruk så du kan trixa och borsta bort hur mycket man vill.
 
  • Gilla
  • Älska
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Tack snälla du! 👍☺️
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.