370 läst · 2 svar
370 läst
2 svar
Hur rädda grusad uppfart ett par år till?
Vi har en grusad uppfart framför vårt hus, som gradvis förvandlas till mer och mer av en lervälling. Planen är att i framtiden fixa någon stenläggning eller något, men då jag är mitt uppe i en massa andra projekt så är inte det aktuellt just nu.
Så hur räddar man situationen enklast och billigast så att det håller ett par år till? Är det bara att beställa ett lass grus och sprida ut? Vilken sorts grus i sådana fall, det billigaste bara?
Bärigheten i själva underlaget är det nog inget fel på, jag har haft betongbilar och allt möjligt utan att det har blivit några spår, det är ytan som börjar bli jobbigt lerig.
Så hur räddar man situationen enklast och billigast så att det håller ett par år till? Är det bara att beställa ett lass grus och sprida ut? Vilken sorts grus i sådana fall, det billigaste bara?
Bärigheten i själva underlaget är det nog inget fel på, jag har haft betongbilar och allt möjligt utan att det har blivit några spår, det är ytan som börjar bli jobbigt lerig.
Det enklaste är väl som du är inne på att fylla på med singel. Typ 8-16 brukar väl vara standard.joakim_j skrev:
Vi har en grusad uppfart framför vårt hus, som gradvis förvandlas till mer och mer av en lervälling. Planen är att i framtiden fixa någon stenläggning eller något, men då jag är mitt uppe i en massa andra projekt så är inte det aktuellt just nu.
W
Walle_Norrland_Skåne
Verktygstokig
· Österlen
· 50 inlägg
Walle_Norrland_Skåne
Verktygstokig
- Österlen
- 50 inlägg
Natursten 8/11 efter att du lägger bergkross 0/18 och paddar och efter det natursten helst ska du lägga duk också innan bergkross och innan natursten ska du lägga stenmjöl 0/2 och padda detjoakim_j skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Grusad uppfart full med gräs, hur göra?
Trädgård allmänt -
Enklare renovering av grusad uppfart
Grund & Markarbeten -
Stolpspjut/Jordankare på grusad uppfart med bärlager?
Trädgård allmänt -
Grusad uppfart med kattskallar
Grund & Markarbeten -
Förbättra dränering på befintlig grusad garageuppfart
Grund & Markarbeten