GreenYoda
Har en säckakärra med punktering.
Lätt fixat men nehej. Ventilen sitter inklämd i en riktigt kass vinkel. Ingen av mina 3 pumpar fungerar.

Försökte få bort hela navhuset (det röda), tänkte det var delbart men inte det heller.

Är jag en idiot? Hur pumpar man fanskapet?

(Sorry om det ligger i fel forum, svårt att hitta rätt ämne...)

• Säckakärra med svart däck och röd fälg, ventilen sitter i en besvärlig vinkel vilket försvårar pumpning. Text på däcket: "Not for highway use".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Släpp ut resten av luften så är det bara att vrida slangen rätt så kommer ventilen att gå att få längre ut

• Gilla
SWEBMA och 1 till
  • Laddar…
Du släpper ut all luft, kränger av däcket, roterar slangen så att ventilen hamnar rätt igen och sedan återmonterar du och fyller luft.

Edit - tvåa på den bollen tydligen.

• Gilla
GreenYoda
  • Laddar…
GreenYoda
Tack!
Medan ni svarade brukade jag våld och kunde dra ut ventilslangen utan att kränga av däcket. Den hade fastnat på nåt vänster så behövdes en tång men sen lossnade den. Får på pumpmunstycket med ungefär 1mm marginal.

Man lär sig nåt varje dag 😆

Sen var det iofs ett härke att putta in den igen menmen.

GreenYoda
Matti_75 Matti_75 skrev:
Släpp ut resten av luften så är det bara att vrida slangen rätt så kommer ventilen att gå att få längre ut
Men alltså....hur släpper man ut luften om man inte får på pumpmunstycket?

Sliter med andra hjulet nu och där funkade inte min metod så måste nog kränga av det.

GreenYoda GreenYoda skrev:

Sliter med andra hjulet nu och där funkade inte min metod så måste nog kränga av det.
Ta en liten skruvmejsel och tryck i tappen i mitten

• Gilla
namnbyte och 1 till
  • Laddar…
En sak du måste tänka på...
Du får inte använda det här däcket på motorväg 😉

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
GreenYoda
U Uffe A skrev:
En sak du måste tänka på...
Du får inte använda det här däcket på motorväg 😉
Fan, jag som precis tänkte dra ut på E6 och köra säckakärrsrally ☹️

• Haha
Violina
  • Laddar…
Då var det ju tur att jag varnade dig
Hade intevarit kul om farbror blå stoppat dig 😀

Gå in till en däckfirma och fråga om dom har en nyckel över till att ta bort ventilen. Den är gängad, förr så var det ett skydd av metall för ventilen och den kunde man vända på och skruva ur den. Numera bara en gummihuva att gänga på.

J jonaserik skrev:
Gå in till en däckfirma och fråga om dom har en nyckel över till att ta bort ventilen. Den är gängad, förr så var det ett skydd av metall för ventilen och den kunde man vända på och skruva ur den. Numera bara en gummihuva att gänga på.
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/dacktillbehor/dackverktyg/ventilnalsverktyg-2000021927

Finns rätt billigt på Biltema (och säkert fler ställen), bra att ha i verktygslådan för oss mixtermakare!!

Mvh

Har haft exakt samma problem med exakt samma däck så vet hur det känns om det är till ngn tröst

Tack!
Medan ni svarade brukade jag våld och kunde dra ut ventilslangen utan att kränga av däcket. Den hade fastnat på nåt vänster så behövdes en tång men sen lossnade den. Får på pumpmunstycket med ungefär 1mm marginal.

Man lär sig nåt varje dag 😆

Sen var det iofs ett härke att putta in den igen menmen.
Ventilen ska inte in igen.
Som flera skrivit innan, släpp ut all luft så går det att vrida slangen i rätt läge så att ventilen sticker rakt ut.
Då är det inga problem att fylla luft.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.