Hej,
Under min kyl har jag en gammal golvbrunn som inte är i bruk nu. Vill gärna plugga igen den för att inte riskera att få upp vatten därifrån under kylen. Hur gör jag det på bästa sätt? Bifogar bild.
Tack på förhand!
Under min kyl har jag en gammal golvbrunn som inte är i bruk nu. Vill gärna plugga igen den för att inte riskera att få upp vatten därifrån under kylen. Hur gör jag det på bästa sätt? Bifogar bild.
Tack på förhand!
Märkligt nog var det en granne som råkade ut för exakt det jag var rädd för en timme efter jag postat här. De fick översvämning i både badrum och kök, där vatten kom upp ur båda golvbrunnar. Jag antar att något stopp längre ner längs ledningen gör att det blir översvämning i båda?J jonaserik skrev:
Detta är i köket och vi har trägolv på hela undervåningen. Kyl o frys står på underlägg, men kommer det vatten så läcker det nog ut under det ändå.
Jag skulle låta det vara kvar.
Men jag har själv pluggat ett avlopp hemma och då lade jag stenull som en propp och hällde i expanderbetong.
Men jag har själv pluggat ett avlopp hemma och då lade jag stenull som en propp och hällde i expanderbetong.
Tänker du då att det är bra med brunn vid eventuellt läckage från kylen?P pennybridge skrev:
Efter gårdagens illaluktande incident hos grannen är jag beredd att ta den risken (kylen står också på plastunderlägg, så rinner inte ner till brunnen ändå).
För min del hade det varit att kunna ha kaffemaskin med vatten och avlopp osv... Så egentligen mer för framtiden.Skruppler skrev:
Men är du bergsäker på att du inte kommer nyttja den så skulle jag gjuta igen som jag själv gjorde då det var ett avlopp som aldrig kommer användas igen