Håller på att renovera bastun som får nya lavar och väggpanel av värmebehandlat asp som är svagt rödbrun i färgen. Bastudörren är av bronsfärgat glas men karmen är trävit furu. Hur kan jag behandla karmen till brunaktig kulör för att den bättre skall smälta i omgivningen? Finns det pigmenterat paraffin som skulle vara lämpligt eller någonting annat?
Tikkurila har bra produkter för detta.
Jag använde Osmo dekorvax på trävitt för att få samma nyans på fönster och bastupanel.JuhaniV skrev:Håller på att renovera bastun som får nya lavar och väggpanel av värmebehandlat asp som är svagt rödbrun i färgen. Bastudörren är av bronsfärgat glas men karmen är trävit furu. Hur kan jag behandla karmen till brunaktig kulör för att den bättre skall smälta i omgivningen? Finns det pigmenterat paraffin som skulle vara lämpligt eller någonting annat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det var enkelt. Jag strök på med pensel och drog jämt med trasa. Vaxet färger in men lämnar trästrukturen klart synligt. Tycker resultatet blev över förväntan. Ska göra samma behandlingen på dörren härnäst.JuhaniV skrev: