Hej!
Jag undrar helt enkelt hur mycket det är okej att störa sina grannar? Håller på en hel del med hobbyfordon på fritiden utomhus vilket leder till en del sena kvällar med högljudda verktyg. Känner jag på lukten att grannarna är ute och grillar och kanske till och med hör att dom sitter ute och surrar med vänner försöker jag allt som oftast planera om mina aktiviteter till en annan dag. Den närmaste grannen har inte insyn till min samling på sommaren så dom slipper åtminstone se skrotet men eftersom jag ibland hör dom skratta och sjunga så hör säkert dom mig när jag bankar och slår. Vad är egentligen okej, inte enligt lagen men enligt god grannsämja? Ingen har klagat, men jag har heller aldrig pratat med någon granne, hälsar när dom åker förbi på vägen men inte mer än så.
Mvh
Gustaf
 
Du kan ju undvika mutterknack och vinkelslip efter 19:00
 
Omöjligt att säga då alla är olika. Själv hade jag inte stört mig men har haft grannar som stört sig på minsta lilla.

Bästa, och det mest osvenska man kan göra, är att prata med grannarna för att kolla läget. Och hoppas att dom gör ännu en osvensk grej och faktiskt talar om vad dom verkligen tycker :rofl:
 
  • Gilla
klimt
  • Laddar…
Tråden ”näringsverksamhet på tomten” med inlägg idag behandlar samma fråga från den andra sidan. Det bästa är väl som sagts tidigare, prata med grannarna och försök komma överens.
 
Tack för era svar! Kommer i fortsättningen att använda sunt förnuft och om jag känner mig väldigt ängslig över ljudnivån gå över till grannen och kolla läget.
Mvh
 
Säger som kapten Jack Sparrow: Det är inte problemet som är problemet, det är din inställning till problemet
Vänligt sinnade indianer krigar inte!
Lycka till
 
  • Gilla
kalliz
  • Laddar…
Eftersom du själv funderar på problemet är det nog sannolikt ett problem även för dina grannar.
 
smh
Om jag var din granne skulle jag ha stört mig betydligt mindre om du kommit förbi och sagt "Hej jag har en ljudlig hobby, säg gärna till om jag stör er". Enkelt sätt att förebygga dålig stämning ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.