M
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
· Stockholm
· 43 inlägg
Måstegöraalltsjälv
Allvetare
- Stockholm
- 43 inlägg
Misstänker att frågan kan likställas med hur långt ett snöre är, men provar ändå.
Vi bygger till och jag vill såklart att den nya plattan hamnar flush med befintlig. Då tänker jag att frigolit (100-modell) som står på packad makadam 8-16 borde komprimeras lite när man slänger på 12 ton betong eller? Underlaget lär knappast sjunka då det är sprängsten och bärlager som legat sedan -97, men jag funderar alltså på om jag bör sätta kantelementen ett par mm högre än befintlig grund?
Vi bygger till och jag vill såklart att den nya plattan hamnar flush med befintlig. Då tänker jag att frigolit (100-modell) som står på packad makadam 8-16 borde komprimeras lite när man slänger på 12 ton betong eller? Underlaget lär knappast sjunka då det är sprängsten och bärlager som legat sedan -97, men jag funderar alltså på om jag bör sätta kantelementen ett par mm högre än befintlig grund?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 1 863 inlägg
Frigoliten sjunker lite, mest pga att underlaget aldrig är perfekt. Men i praktiken så kan du gjuta både högre och lägre än kantelementet, så 2 mm har absolut inget betydelse.