1 168 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Hur mycket oklippt gräs för Gardena Sileno?
Hej,
Vi planerar lite stenläggning nu när vi ska installera vår Gardena smart sileno life 700 men har fastnat vid hur mycket som kommer lämnas oklippt vid deras längsta avstånd på mätstickan som är 35 cm?
Man skulle också kunna vända på frågan och undra hur långt över begränsningskabeln som gräsklipparen klipper?
Tack!
Vi planerar lite stenläggning nu när vi ska installera vår Gardena smart sileno life 700 men har fastnat vid hur mycket som kommer lämnas oklippt vid deras längsta avstånd på mätstickan som är 35 cm?
Man skulle också kunna vända på frågan och undra hur långt över begränsningskabeln som gräsklipparen klipper?
Tack!
Det gäller stenläggning intill husfasaden och trädäcket, med andra ord hinder som är > 5 cm där det måste vara minst 35 cm till hindret. Så det jag egentligen undrar är hur breda/djupa stenar vi behöver lägga intill för att undvika en oklippt remsa.
Skulle säga det behövs minst ca 20 cm kantsten för att klipparen ska ta grässtråna längs kanten.
Notera att vissa strå kommer ändå att bli oklippta (viker ner sig) så en viss form av manuell kantklippning behövs om du vill ha det helt perfekt.
Notera att vissa strå kommer ändå att bli oklippta (viker ner sig) så en viss form av manuell kantklippning behövs om du vill ha det helt perfekt.
Tack för svar. Då provar jag att använda mina 210x210 stenar och hoppas på det bästa. Men förstår att viss kantklippning kommer behövas.
Ps. Ingen på Gardenas kundtjänst ge ett (bra) svar på den här frågan, vilket är lite märkligt kan jag tycka.
Ps. Ingen på Gardenas kundtjänst ge ett (bra) svar på den här frågan, vilket är lite märkligt kan jag tycka.
Liknande trådar
-
Varför lossade kniven på min nya Stiga gräsklippare?
Trädgårdsmaskiner -
Vad är detta för gångar i gräsmattan?
Trädgård allmänt -
Varför vissnar nysått gräs
Gräsmatta -
Hur ska jag namnge mitt företag som ska syssla med gräsklippning?
Gräsmatta -
Altan på stenläggning - vad göra med ogräs o annan förberedelse?
Altan & Uteplats