309 läst · 5 svar
309 läst
5 svar
Hur mycket makadam för bottenplatta.
Hej.
Nu kommer en för många väldigt simpel och antagligen korkad fråga. Men för mig som har svårt med siffror undrar jag följande för gjutning av bottenplatta. Om den totala ytan är 130 kvadrat och det ska ligga 10 cm makadam i botten. Hur många kubik makadam ska jag då ha?
Tack på förhand
Jacob
Nu kommer en för många väldigt simpel och antagligen korkad fråga. Men för mig som har svårt med siffror undrar jag följande för gjutning av bottenplatta. Om den totala ytan är 130 kvadrat och det ska ligga 10 cm makadam i botten. Hur många kubik makadam ska jag då ha?
Tack på förhand
Jacob
Det korta svaret är 13 kubik makadam.
13 kubik, så typ 18 ton om man inte har något spill. I verkligheten får du räkna med minst 20 ton och det kan bli snålt beroende på om du ska tippa det någonstans eller ta från flaket direkt.A Amatören_Österlen skrev:
Tack så
Mycket. Får det lossat på pressening är planen så blir nog inte så mycket spill. Men kör på 20 då.
Tack återigen
Mycket. Får det lossat på pressening är planen så blir nog inte så mycket spill. Men kör på 20 då.
Tack återigen
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Höja tak eller gjuta lägre bottenplatta för tillräcklig takhöjd?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur viktig är makadam ovanför dräneringsrör?
Grund & Markarbeten -
Åtgång makadam grund för fristående mur
Byggmaterial & Byggteknik -
Borrade hål i bottenplattan - Hur lagas de på bästa sätt för att hålla tätt underifrån?
Grund & Markarbeten -
Gräva för plintar i makadam
Grund & Markarbeten