Har bilat/borrat bort en mexisten enligt bilden nedan och skall sätta dit en ny.
Är det bara att smeta dit murbruk-B på den nya stenens 4 sidor och trycka in den i hålet eller vilken teknik rekommenderas för ett snyggt resultat?
Bör jag vänta till våren eller räcker det med att blanda i något frostskyddsmedel i murbruket?
Är det bara att smeta dit murbruk-B på den nya stenens 4 sidor och trycka in den i hålet eller vilken teknik rekommenderas för ett snyggt resultat?
Bör jag vänta till våren eller räcker det med att blanda i något frostskyddsmedel i murbruket?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 196 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 196 inlägg
https://www.se.weber/fasad-puts-och-murbruk/murbruk/weber-fargat-murbruk-m-25-kalksandsten
Eller motsvarande från annan tillverkare.
Eller motsvarande från annan tillverkare.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 834 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 834 inlägg
Vänta tills i vår. Bruket innehåller kalk och binder därför mycket vatten som tar tid att torka ut. Fryser det för tidigt så spricker det och blir svagt.
Och välj rätt bruk så att färgen matchar. Svårt men vitt bruk är i alla fall bättre än standardgrått.
Och välj rätt bruk så att färgen matchar. Svårt men vitt bruk är i alla fall bättre än standardgrått.
Lägg bruk, lägg stenen på bruket sen så tar du en mur pinne och trycker in bruk uppe och sidorna. Så har jag gjort och blev kanoners!P plan-g skrev: