Vi har en måttbeställd och färdigsågad bänkskiva där diskhon inte är förlimmad utan ska limmas av oss. Här vill man ju inte köra ”learning by doing” utan det måste bli rätt såklart! IKEAs instruktioner är lite knapphändiga kan jag tycka. Har sökt på nätet men frågar nu även här.

En fackman jag pratade med blev konfunderad över att det ”bara” skulle limmas och inte fästas på annat sätt. Är det tillräckligt att bara limma underliggande diskho? Eller bör vi även fästa på annat vis? Och isåfall hur?

Har köpt en limfog som har bärighet 27kg/cm2

Limma underliggande, hur är det kanterna på hålet, det brukar vara spånskiva och den måste skyddas mot väta.

Ikaff Ikaff skrev:
Vi har en måttbeställd och färdigsågad bänkskiva där diskhon inte är förlimmad utan ska limmas av oss. Här vill man ju inte köra ”learning by doing” utan det måste bli rätt såklart! IKEAs instruktioner är lite knapphändiga kan jag tycka. Har sökt på nätet men frågar nu även här.

En fackman jag pratade med blev konfunderad över att det ”bara” skulle limmas och inte fästas på annat sätt. Är det tillräckligt att bara limma underliggande diskho? Eller bör vi även fästa på annat vis? Och isåfall hur?

Har köpt en limfog som har bärighet 27kg/cm2
Är skivan beställd med hålet för hon?
Här är en instruktion, https://www.jetstone.se/montering-installation-underlimmad-diskho/

Vi löste det men klurigt när IKEA bytt monteringsanvisning, inte kul att killgissa. Fuktspärr lagt och limmat med TEC 7 och så fanns det med fästen som kom med bänkskivan som vi missat fanns där! Så nu ligger den där sen ska! Tack för svar ni som svarat!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.