Vi fick en begagnad Klippo Excellent SH där kopplingsreglaget, dvs spaken som spänner drivvajern, inte fungerar. Jag tror att fjädern som spänner vajern kanske hade hoppat snett. När jag öppnade för att försöka fixa det sprätte flera delar ut, och jag tror att det var samma sak som förre ägaren hade försökt sig på. Är det någon som vet hur fjäder, vajer, spak etc ska sitta för att få den att funka igen? Jag hittar ingen ritning eller instruktion.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 503 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 503 inlägg
Tyvärr inte, jag fick inga svar och har inte hittat informationen någon annanstans heller. Fortsätter att köra gräsklipparen med muskelkraft, det är ganska nyttigt egentligen. Bara irriterande för det känns som man har en trasig gräsklippare.
Jag har nu lyckats klura ut hur det troligen skall vara. Men inte helt för reglaget går inte tillbaka som det gjorde innan. Jag tror att det är en fjäder som jag inte fick riktigt rätt. Det funkar i vart fall så jag nöjer mig med det.kongas skrev:
Jag kan ta isär den och ta bild/er och försöka beskriva hur jag fick ihop den. Men hinner inte nu jag skall försöka göra det i påsk. Det var ett jäkla micklande innan jag fick till det, för som för dig ramlade allt ut i en stor skithög när jag tog isär kopplingen. Men innan jag tar isär den så är det nog viktigt att vi har samma typ av koppling. Min maskin är en Klippo Comet S från 2010.
Det vore ju förbaskat hyggligt, men gör det bara om du känner för det, jag förstår om det tar emot när du till slut har fått till det! Jag har en Klippo Excellent SH, vet ej om kopplingsreglaget är samma på båda men troligen snarlik princip i alla fall. Tack!
HejAnonymiserad 433451 skrev:
Har läst i tråden om autostopp på Klippo (jag har en comet S), jag har gjort samma misstag att försöka kolla varför inte autostoppet fungerar och då ramlade allt isär med fjädrar som jag inte vet hur de satt. Hade du en sprängskiss på just den delen som sitter på handtaget. Jag vore väldigt tacksam för bild i någon form.