Hej,
Vet inte det det är rätt ställe att fråga på men jag provar...
Försöker montera isär ett
skåp men vet inte hur jag får bort de fasta hyllplanen.
Ser inga skruvar någonstans, de går inte att lyfta på och inte skjuta fram fram eller bak...
Hur fasen sitter de fast?
Skickar med några bilder.
Tack.
Vet inte det det är rätt ställe att fråga på men jag provar...
Försöker montera isär ett
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
skåp men vet inte hur jag får bort de fasta hyllplanen.
Ser inga skruvar någonstans, de går inte att lyfta på och inte skjuta fram fram eller bak...
Hur fasen sitter de fast?
Skickar med några bilder.
Tack.
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Har du tittat på hur över/underdel är fastsatt?
Sitter det några beslag på över/undersida?
Saknas något synligt så är det "garanterat" limmat och även träpluggar.
Sitter det beslag så lossa dem och knacka isär sidostyckena så släpper hyllplanens pluggar.
Och kolla också hur bakstycket är fastsatt, kan vara spikat både i ramen och hyllplan.
Sitter det några beslag på över/undersida?
Saknas något synligt så är det "garanterat" limmat och även träpluggar.
Sitter det beslag så lossa dem och knacka isär sidostyckena så släpper hyllplanens pluggar.
Och kolla också hur bakstycket är fastsatt, kan vara spikat både i ramen och hyllplan.
Bilderna är bara på det fasta hyllplanet.O oket skrev:
Därför får jag gissa att det kanske sitter metallpluppar under och över skåpet som du får vrida på för att kunna ta loss sidostycket.
Annars är det som AndersS skriver
Och det finns inga vita klisteretiketter på ramen som döljer ev. beslag.
Finns det inga beslag kan det tyvärr vara en limmad hylltomme med fasta hyllplan som förstärkning.
Har väl för länge sedan slagit isär någon sådan skapelse.
Finns det inga beslag kan det tyvärr vara en limmad hylltomme med fasta hyllplan som förstärkning.
Har väl för länge sedan slagit isär någon sådan skapelse.
Ska du spara hyllorna? Kan du inte bara slå ut dem. Hyllplanet sitter fast i sidorna. Plugg. Limmat. Skruv. Ser du inga spår efter hur det sitter fast så får du såga eller slå loss det. Eller skruva ner hela skåpet och montera isär.O oket skrev:
Mvh
Glömde tidigare fråga, men du skriver "montera isär", vad vill/ska du göra med skåpet?O oket skrev:
För det verkar som det är limmat och pluggat, så vill du göra ett "platt paket" blir det att slå/bryta isär det med skador som följd.