Hej hallå!
Vi har altandörrar enligt bild nedan. Någon som vet om man enkelt kan montera handtag på utsidan av dörren då både barn och husdjur gärna stänger dörren inifrån, vore bra att kunna öppna från båda håll.
Hur gör man enklast detta?
Vi har altandörrar enligt bild nedan. Någon som vet om man enkelt kan montera handtag på utsidan av dörren då både barn och husdjur gärna stänger dörren inifrån, vore bra att kunna öppna från båda håll.
Hur gör man enklast detta?
Det var en del pyssel kommer jag ihåg men nöjer man sig med bara lås från insidan så är det relativt enkelt. Glöm inte bort brytvridskyddet som ska lösa ut om någon med våld försöker vrida upp handtaget på utsidan.
F Fredrik Ch skrev:Hej hallå!
Hur gör man enklast
Ta bort låset på insidan. Då ser du om det är möjligt att komma åt låsmekanismen från utsidan genom att borra ett hål som det är gjort på insidan.J Josth skrev:
Det går att borra igenom dörren och montera en handtagskoppling 833 samt ett handtag på utsidan.
Det finns bättre beskrivet i andra trådar på forumet.
Om handtaget sitter med envägsskruv så måste de lossas för att få lös handtaget, det är möjligt att montera utan att lossa handtaget men jag tycker det är enklare att lossa handtaget.
Det finns bättre beskrivet i andra trådar på forumet.
Om handtaget sitter med envägsskruv så måste de lossas för att få lös handtaget, det är möjligt att montera utan att lossa handtaget men jag tycker det är enklare att lossa handtaget.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Montera handtag utsidan altandörr?
Fönster & Dörrar -
För stort hål för att montera dörrhandtag
Fönster & Dörrar -
Hur montera ett handtag på utsidan av min altandörr?
Fönster & Dörrar -
Montera handtag på utsida altandörr
Fönster & Dörrar -
Hur demonterar man handtaget på utsidan på Yale L3?
Fönster & Dörrar