Jag har en Dewalt 745 klyvsåg med 24tänders 250mm klinga, och det blev inte fint när jag sågade täckskiva.
Hittar en Boschklinga;
* EXPERT WOOD 60T 2,4/1,8 ~1500kr
Ska jag leta efter en med 40 tänder eller är 60 tänder lagom för finsnickeri inne, och så har jag min 24tänders när jag ska klyva ytterpanel och annat?
Hittar en Boschklinga;
Ska jag leta efter en med 40 tänder eller är 60 tänder lagom för finsnickeri inne, och så har jag min 24tänders när jag ska klyva ytterpanel och annat?
Y Yrrol skrev:Jag har en Dewalt 745 klyvsåg med 24tänders 250mm klinga, och det blev inte fint när jag sågade täckskiva.
Hittar en Boschklinga;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hittade denna, en 80t klinga för bordssågar för dryga 500:- + frakt.
Värt att kolla runt lite och hålla nere utgifterna
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Bordcirkelsågen är ju inte bäst när det gäller fina snitt, särskilt inte på målad mdf/spån. Jag kör 40T till min DW745 när jag bygger möbler i obehandlad mdf och snitten blir helt perfekta. Men med långa skivor är det svårt.
Nu när du nämner det, så kan jag inför alla utveckla att min avsikt justnu inte var att såga skivor. Då väljer jag 48tandade sänksågen.J Johan456 skrev:
Det som står först på tur nu är nya dörrkarmar som ska kortas lite och jag vill få fina raka snitt.
Ifall -jag- gör detta med sticksågen så blir det snett och skadat.
Tänkte att bordcirkelsågen skulle hantera det rakt och fint, men att 24tand skivan fnasar sönder lacken även om jag tejpar den.
Liknande trådar
-
Problem med fukt i krypgrunden, MÅNGA frågor. Hur bäst göra?
Grund & Markarbeten -
Vilket järn/manganfilter ska jag köpa?
Vatten & Avlopp -
Takbox o barnbilstol - hur många fäst-standarder?
Övrigt Off Topic -
Stort utbud av hus på bomarknaden men också många avslut
Artikelkommentarer -
Antal tänder, klyvsåg
Verktyg, Maskiner & Fordon