Y
Jag har en Dewalt 745 klyvsåg med 24tänders 250mm klinga, och det blev inte fint när jag sågade täckskiva.

Hittar en Boschklinga;
* EXPERT WOOD 60T 2,4/1,8 ~1500kr

Ska jag leta efter en med 40 tänder eller är 60 tänder lagom för finsnickeri inne, och så har jag min 24tänders när jag ska klyva ytterpanel och annat?
 
  • Gilla
bonemala
  • Laddar…
C
Y Yrrol skrev:
det blev inte fint när jag sågade täckskiva.
Täckskiva som i folierad spånskiva?
 
Y Yrrol skrev:
Jag har en Dewalt 745 klyvsåg med 24tänders 250mm klinga, och det blev inte fint när jag sågade täckskiva.

Hittar en Boschklinga;
* EXPERT WOOD 60T 2,4/1,8 ~1500kr

Ska jag leta efter en med 40 tänder eller är 60 tänder lagom för finsnickeri inne, och så har jag min 24tänders när jag ska klyva ytterpanel och annat?
Bosch klinga för bordssågar, 254 x 30 mm, 80 tänder, på en produktjämförelsesida med prisintervall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hittade denna, en 80t klinga för bordssågar för dryga 500:- + frakt.
Värt att kolla runt lite och hålla nere utgifterna (y)
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Jag hittade denna, en 80t klinga för bordssågar för dryga 500:- + frakt.
Värt att kolla runt lite och hålla nere utgifterna (y)
Intressant! Bra pris med, går det att köra 254mm klinga i 745 sågen?
 
P pleqtiz skrev:
Intressant! Bra pris med, går det att köra 254mm klinga i 745 sågen?
Det är jag dock osäker på. :thinking:
 
Bordcirkelsågen är ju inte bäst när det gäller fina snitt, särskilt inte på målad mdf/spån. Jag kör 40T till min DW745 när jag bygger möbler i obehandlad mdf och snitten blir helt perfekta. Men med långa skivor är det svårt.
 
A
Märkte att rubriken kan feltolkas om vilja finns,hos en riktig verktygsnörd kanske det också stämmer....:D

"Hur många tänder på klyvsåg för finsnickeri?"
 
  • Gilla
  • Haha
nanowire och 1 till
  • Laddar…
PeterFalun
Y
J Johan456 skrev:
Bordcirkelsågen är ju inte bäst när det gäller fina snitt, särskilt inte på målad mdf/spån. Jag kör 40T till min DW745 när jag bygger möbler i obehandlad mdf och snitten blir helt perfekta. Men med långa skivor är det svårt.
Nu när du nämner det, så kan jag inför alla utveckla att min avsikt justnu inte var att såga skivor. Då väljer jag 48tandade sänksågen.

Det som står först på tur nu är nya dörrkarmar som ska kortas lite och jag vill få fina raka snitt.
Ifall -jag- gör detta med sticksågen så blir det snett och skadat.
Tänkte att bordcirkelsågen skulle hantera det rakt och fint, men att 24tand skivan fnasar sönder lacken även om jag tejpar den.
 
Då är en kapsåg rätt maskin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.