1 177 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Hur många arbetstimmar för brädgolv?
Hur många timmar skulle det ta att lägga ett brädgolv i gran, med fjäder på ett slätt underlag? Rummet är ca 35 kvm o ska ha fris vid kakelugnen. Mellan tummen o pekfingret?
Jag har två hantverkare som lägger 10 bräder per dag o jag tycker det verkar lite. Vad är det som tar sån tid? Vad är det jag inte förstår eller vad är det som kan komplicera läggningen?
Jag har två hantverkare som lägger 10 bräder per dag o jag tycker det verkar lite. Vad är det som tar sån tid? Vad är det jag inte förstår eller vad är det som kan komplicera läggningen?
Jag lade exakt så stort själv, dold spikning, med helvetets tunga 1.5 tums kärnvirke 6 tums brädor. Tog 2 dagar och då gjorde jag en hel del annat också.C cegor skrev:Hur många timmar skulle det ta att lägga ett brädgolv i gran, med fjäder på ett slätt underlag? Rummet är ca 35 kvm o ska ha fris vid kakelugnen. Mellan tummen o pekfingret?
Medlem
· Stockholm
· 4 011 inlägg
Det beror på, jag lade ett 35mm golv på mitt loft. Det tog flera dagar då fjädern inte gick i sponten så jag fick hyvla varje fjäder.
Jag lade ett spåntat golv på 24 kvadrat o mitt snickeri, det tog 1 dag för 2 man.
Mitt 6kantiga golv i vardagsrummet tog 5 veckor att lägga......
Det beror på som sagt, lägg upp lite bilder så vi ser.
Jag lade ett spåntat golv på 24 kvadrat o mitt snickeri, det tog 1 dag för 2 man.
Mitt 6kantiga golv i vardagsrummet tog 5 veckor att lägga......
Det beror på som sagt, lägg upp lite bilder så vi ser.
Liknande trådar
-
För många trådar från gamla lampan
Belysning -
I vilken ordning ska allt kopplas? Grävd brunn, jetpump, hydrofor, järn/manganfilter osv
Vatten & Avlopp -
Strid om bygglov för solceller på marken med många inblandade parter
Artikelkommentarer -
Varför är det så många hantverkare som saknar kundrespekt?
Hantverkare -
Saltad räkning med för många arbetstimmar!
Juridik