Tänker bygga ihop hus med garage och funderar nu på omfattning och möjligheter. Garaget kanske ändå behöver bytas helt, kommer gå några meter längre mot bild. Kruxet (för mig iaf) är hur man tänker kring tak? Hur kan jag få ihop det estetiskt och funktionellt med främst ombyggnad av garage? Hoppas nån här har kunskap och/el ideer! Tack på förhand
Det beror väll på hur det ser ut på sidan där porten sitter om du ska byggs ut lite där varför ska det byggas i hop ska du kunna gå inomhus från garage till hus mm det kan också bli andra krav gällande brandskydd o liknande
På den sidan där foto är taget kanske ett platt tak skulle funka lägg upp lite fler bilder och vad du vill ha för funktion när det är ihop byggt
På den sidan där foto är taget kanske ett platt tak skulle funka lägg upp lite fler bilder och vad du vill ha för funktion när det är ihop byggt
Jag vet inte riktigt vad som kan bli rimligt. Helst, helst skulle jag vilja ha plats för en bil, tvättstuga, verkstad/atelje och en liten övernattningslägenhet. Det behöver inte sitta ihop. Jag tänkte nog att det skulle göra det lite bekvämare bara.. Jag tror vi behöver gjuta ny platta och isf lättast och billigast att föra upp en helt ny byggnad. Garaget (tv i bild) är i nuläget sadeltak. Liksom huset. Men garage ligger på kortsidan. Får liksom inte ens till det i tanken hur man skulle interagera dom! Inte från något håll om jag ska vara ärlig 😂J Jesper mångsysslare skrev:Det beror väll på hur det ser ut på sidan där porten sitter om du ska byggs ut lite där varför ska det byggas i hop ska du kunna gå inomhus från garage till hus mm det kan också bli andra krav gällande brandskydd o liknande
Kanske bygga på huset förlänga det taket ut över garaget då blir det rum på övervåningenH HZL skrev:Jag vet inte riktigt vad som kan bli rimligt. Helst, helst skulle jag vilja ha plats för en bil, tvättstuga, verkstad/atelje och en liten övernattningslägenhet. Det behöver inte sitta ihop. Jag tänkte nog att det skulle göra det lite bekvämare bara.. Jag tror vi behöver gjuta ny platta och isf lättast och billigast att föra upp en helt ny byggnad. Garaget (tv i bild) är i nuläget sadeltak. Liksom huset. Men garage ligger på kortsidan. Får liksom inte ens till det i tanken hur man skulle interagera dom! Inte från något håll om jag ska vara ärlig 😂
Kanske bygga övervåning på garaget genom att ersätta bef taket med ett lika högt som på huset så det blir ett hus i vinkel
Liknande trådar
-
Hur ska jag göra med panel och vindpapp etc i taket ovanför balkongen?
Tak & Vind -
Laga hål i taket (träpanel)
Tak & Vind -
Utanpåliggande DCL lamputtag i taket fråga
El -
Ska måla om gammalt järnstaket, lyckas inte blästra bort den gamla färgen
Färg, Måla & Tapetsera -
Lyckas inte montera fast spot-armaturen i innertaket
Belysning