Hej,
En absolut nybörjare i renovering här.
Vi har ett mindre badrum med snedtak.
Själva duschen kan placeras där taket har fått hela höjden. Det är ena duschväggen som är utmaningen. Standard duschvägg passar inte pga snedtak.
Nu har vi en - utöver äcklig - ful, vinglig, plast-aktig och mått-anpassad duschvägg.
Har någon bra tips på hur man kan lösa det?
Behöver man beställa specialmått eller går det för en hantverkare (med rätt verktyg) att skära?
Finns det andra lösningar?
Som sagt... jag är en absolut nybörjare.
Själva duschen kan placeras där taket har fått hela höjden. Det är ena duschväggen som är utmaningen. Standard duschvägg passar inte pga snedtak.
Nu har vi en - utöver äcklig - ful, vinglig, plast-aktig och mått-anpassad duschvägg.
Behöver man beställa specialmått eller går det för en hantverkare (med rätt verktyg) att skära?
Besök badrums-butiker så finns kataloger. Vi har ett badrum med snedvägg, besökte ett ställe i Malmö som hade en dörr från Macro i butiken, inbyggd i en liten demo-dusch med snedtak för att visa att man kunde beställa snedskuren.
De skulle förstås bygga om och sålde ut dörren med 75% rabatt... Fram med måttbandet och den passade på centimetern in där vi behövde den!
Hur som helst, det gick fint att måttbeställa också men det kostar ju en slant. Man vill ju ha säkerhetsglas med fina icke skarpa kanter så skulle tro att man inte gör det på plats.
https://www.macrodesign.se/sortiment/duschar/
De skulle förstås bygga om och sålde ut dörren med 75% rabatt... Fram med måttbandet och den passade på centimetern in där vi behövde den!
Hur som helst, det gick fint att måttbeställa också men det kostar ju en slant. Man vill ju ha säkerhetsglas med fina icke skarpa kanter så skulle tro att man inte gör det på plats.
https://www.macrodesign.se/sortiment/duschar/