Hej!

Håller på att renovera ett kök i vår bostadsrätt. Tog precis bort ett högskåp och insåg att betongväggen inte bara är betong.. Mitt i väggen sitter en plastbit. Jag har ingen aning om varför eller vad som eventuellt är bakom.

Väggen kommer att vara delvis synlig, ett 80-skåp ska placeras under och ett 60 ovanför. Tanken var att måla direkt på väggen, men då uppstår ju det uppenbara problemet att plastbiten helt saknar struktur och kommer sticka ut rätt mycket.

Inser också i skarven från den bara betongen till den målade väggen att det är en viss nivåskillnad. Jag trodde det var målat direkt på betongen, men funderar på om det ligger något mellan betongen och färgen? Är det någon som kan veta vad det är, eller är det bara färg?
 
  • Grå betonggolv möter vit vägg med synlig skarv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vägghörna med synlig skiva, beslag och skruvar, oslipade kanter och ofärdigt utseende.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ofärdigt rum med vit skiva lutar mot betongvägg, renoveringsprojekt med synlig spackling och råa ytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Petta Persson Petta Persson skrev:
Jag trodde det var målat direkt på betongen, men funderar på om det ligger något mellan betongen och färgen? Är det någon som kan veta vad det är, eller är det bara färg?
Ofta brukar man putsa betongen innan man målar för att få en slätare yta.
 
Är det ett tomrum bakom plastbiten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.