Hej!

Denna tenderar att ramla ner då och då. Nu får jag inte upp den längre, och vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt? Det går att vrida den, och ibland känner jag att den är typ på väg att haka på då det blir ett motstånd, men den sätter sig aldrig riktigt helt och hållet på plats.

Några tips??

• Hand som håller en rund metallbricka i ett badrum, med duschkabinsbakgrund och hyllor med hygienprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallfäste med justerbar skruv hålls i hand, troligen en del av ett rökgasrör eller ventilationsdetalj, i ett badrum.
    Skapa konto
  • Metallisk cylinder i taket som verkar vara en del av ventilationen.
    Skapa konto
  • Närbild av ett metallfäste i taket, eventuellt för en lampa eller ventil, där användaren har problem att få den på plats.
    Skapa konto
  • Hand håller en silverfärgad lockliknande metallskiva med ett handtag i mitten, bakgrund av ett kaklat rum.
    Skapa konto
Ser ju inte ut att finnas några fästanordningar på ventilen?
Det brukar sitta små snedställda "vingar" som pressar mot rörets kanter.

Har du köpt och installerat ventilen? Alltid suttit där?
Kanske köpa en ny ventil som fäster mot röret.

Det är ju någon typ av gänga i takdelen. Det är inte ett vanligt rörslut.

Det sticker ju ut ett par små plåtflärpar som ska ta i gängan i röravslutet, dessa är tydligen för korta.
Jag skulle försöka trycka isär dem lite, men viss försiktighet och händighet är av nöden.
Plåtflärpar som sticker ut från ett röravslut, behöver justeras för att passa bättre i skarven.

Tryck i lite montagelim och spänn upp med en pinne tills det härdat, om du inte får till flärparna.

E etompau skrev:
Ser ju inte ut att finnas några fästanordningar på ventilen?
Det brukar sitta små snedställda "vingar" som pressar mot rörets kanter.

Har du köpt och installerat ventilen? Alltid suttit där?
Kanske köpa en ny ventil som fäster mot röret.
Hej!

Jodå, den har suttit på plats i många år, så konstigt att den inte funkar nu.

Den har ju ramlat ett par gånger - ganska är det något som böjt sig eller gått sönder då?

Fotografen Fotografen skrev:
Det sticker ju ut ett par små plåtflärpar som ska ta i gängan i röravslutet, dessa är tydligen för korta.
Jag skulle försöka trycka isär dem lite, men viss försiktighet och händighet är av nöden.
[bild]
Den har ramlat ner ett par gånger - kan något kanske har böjt sig?

G g.kraft skrev:
Tryck i lite montagelim och spänn upp med en pinne tills det härdat, om du inte får till flärparna.
Hur ska man då ta ned dem för at göra rent?
Dålig lösning.

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.