Hej, vi inreder andravåningen och elektriker kommer imorgon och slog mig när jag gick igenom sakerna igår att hur löser vi ventilationen i badrummet bäst. Husrt värms via frånluftsvärmepump och vattenburen golvvärme. Det blir golvvärme även på andravåningen. Men inget extra är draget på andravåningen för ventilation mer än att där sitter tilluftsventiler på gavlarna.
Så min tanke är att det bästa blir en pax fläkt som sitter i snedtaket. Så elektriker får förbereda uttag för det så får snickarna som ska sätta upp takfönster sen fixa genomföring i taket.
Bifogar bilder på badrummet samt en av ventilerna i gaveln. Där handduken hänger blir det takfönster så undrar lite vart fläkten bör sitta och behövs något mer i badrummet?
Mvh
Så min tanke är att det bästa blir en pax fläkt som sitter i snedtaket. Så elektriker får förbereda uttag för det så får snickarna som ska sätta upp takfönster sen fixa genomföring i taket.
Bifogar bilder på badrummet samt en av ventilerna i gaveln. Där handduken hänger blir det takfönster så undrar lite vart fläkten bör sitta och behövs något mer i badrummet?
Mvh

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Ja efter pratat med fler så kom jag med fram till det. Ventilationen ser ut som följande på andra plan. Ska man då sätta ett frånluftsdonet hyfsat högt i snedtaket och sen dra ett ventilationsrör så man kommer ner under golvet via snedtak och vägg och koppla på sig på den kanalen som finns där? Är otroligt novis på denna delen men är det något hyfsat simpelt?H Håbbe01 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad löser linolja bäst?
Övrigt Off Topic -
Hur löser jag glipan mellan tröskel och golvet bäst?
Golv -
Vilken frånluftsberedare är bäst (och hur löser jag det med endast självdrag)?
Vatten & Avlopp -
Induktionshäll dikt an mot diskbänk, hur löser man det bäst?
Kök -
Hur löser man ventilationen bäst i sovrum utan fönster?
Ventilation