Mitt enda avträde är 1*1,10 och det fungerar, men man nästan backa in och sitta med armbågen i handfatet.
Tack för snabba svar Dörren kommer att bli på långsidan, kan sätta den hur som helst där.
Vår lilla toa är 1,22X0,95. Dörren är på långsidan. När man sitter så kan man bara luta sig lite framåt och samtidigt tvätta händerna.
Nuvarande hemsnickrade toa är 0.92x0.95. Ha dörr på ena sidan, toastol i ett hörn lite snett ut mot dörren och litet hörnhandfat. Får plats med badrumsskåp, helspegel, handdukstork OCH tidningsställ. Bara man inte låser sig vid avloppet å vatten kan man nog får till det bra på 1 kvm. Bra också att leta efter rätt wc-stol, IFÖn stom står där nu mäter 63 cm fram/bak
Gud va sött! Väcker nästan beskyddarinstinkter och moderskänslor ...
Kamy>>>Den var jättefin! Behöver all inspirratation jag kan få till mitt minitoa-bygge på övervåningen.
(Hörde precis med byggnadsinspektören om eventuella krav på handikappsavstånd brevid toan, men dessa 60 cm behövdes inte om den var avsedd som gästtoa, dvs att man i huset utöver detta har ett större badrum/toa som har dessa extrautrymen.)
(Hörde precis med byggnadsinspektören om eventuella krav på handikappsavstånd brevid toan, men dessa 60 cm behövdes inte om den var avsedd som gästtoa, dvs att man i huset utöver detta har ett större badrum/toa som har dessa extrautrymen.)
Medlem
· Västra Götaland
· 133 inlägg
Vi har lika liten toalett som KAMY fast toastolen under fönstret och handfatet på sidan. Visst räcker det. När sönerna var 1,5 och 2,5 så kom de alltid in tillsammans med vår schäfer och stängde och låste dörren.
Tonåringarna säger att man måste ju öppna dörren för att kunna torka sig i baken.
Tonåringarna säger att man måste ju öppna dörren för att kunna torka sig i baken.