Håller på att byta ut en del strömbrytare i samband med måleri. Hur vet jag vilka trådar som är vad när det inte finns någon märkning på den gamla brytaren?
Har bifogat lite bilder för att se om någon kunnigare kan göra mig klokare. Den sista bilden är på den nya brytaren.
Tack på förhand,
Jan
Har bifogat lite bilder för att se om någon kunnigare kan göra mig klokare. Den sista bilden är på den nya brytaren.
Tack på förhand,
Jan
Då återstår det väl bara att mäta sig fram på något sätt. Har du inget mätverktyg så kan man ju pyssla lite med batterier, lampor osv. Oavsett, mitt råd (som ofta förr) är att använda pengarna du sparade på att skippa elektrikern till att köpa ett mätinstrument. Antingen en spänningsprovare eller en multimeter av bra kvalitet. Så kan du nu och i framtiden mäta före du kopplar så är mer säker på vad du gör!
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur kopplar jag in denna paxfläkt korrekt för att få full effekt.
El -
Hur kopplar jag in denna takfläkt?
El -
Hur kopplar man en franke alliance fläkt vila mär man saknar fjärde tråden som kommer från takfläkten?Med vänlig hälsning, Edin
Kök -
Hej hur många kw kan jag få ut om jag kopplar in denna ev laddare på 3 faser 10 amp
El -
Hur kopplar jag bort denna (diskmaskin)
Vitvaror