Jag har kopplat enligt illustration och har försökt kopiera gamla brytaren.
Jag har två svarta ledare
En vit
En brun
Som jag har kopplat nu fungerar det inte …
Vad är fel?
Jag har två svarta ledare
En vit
En brun
Som jag har kopplat nu fungerar det inte …
Vad är fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Man kan inte göra som du har gjort.
Bara utgå från var ledarna var inkopplade i den ursprungliga brytaren.
Det kan bli riktigt tokigt.
Om du tittar på bägge sidor av den ursprungliga brytaren så kan du förhoppningsvis identifiera ett "L" (live/fas) vid en av plintarna där ledare var ansluten. Koppla in den ledaren/de ledarna vid "L" på den nya brytaren och de andra två vid respektive pil.
I och med att du har två svarta ledare anslutna vid samma kopplingsplint GISSAR jag att det är fas, men det skulle kunna vara två tändtrådar...
Jag har utgått från att en "två krets strömställare" är en vanlig kronbrytare (två knappar).
Om du tittar på bägge sidor av den ursprungliga brytaren så kan du förhoppningsvis identifiera ett "L" (live/fas) vid en av plintarna där ledare var ansluten. Koppla in den ledaren/de ledarna vid "L" på den nya brytaren och de andra två vid respektive pil.
I och med att du har två svarta ledare anslutna vid samma kopplingsplint GISSAR jag att det är fas, men det skulle kunna vara två tändtrådar...
Jag har utgått från att en "två krets strömställare" är en vanlig kronbrytare (två knappar).
Hej, du har rätt. Jag funderade ut kopplings schemat för nya brytaren och vit och brun måste vara tänd trådar.K Kardan79 skrev:Man kan inte göra som du har gjort.
Jag kopplade nu den bruna till pil och nu funkar det.
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Koppla dimmer, fyra kablar i befintlig strömställare
El -
Koppla på golvvärme på radiatorkrets
Värme allmänt -
Hur kopplar / byter man till strömställare trapp/ 1 polsanslutning IP21
El -
Förbannat trångt i Schneider Renova strömställare, eller kopplar jag galet?
El -
Koppla in vägguttag efter en strömställare
El