Hondamotorn gav upp (helt otroligt men sant) och det fick bli en kinamotor v-twin istället till min Stiga Park 4wd. Allt passar mer eller mindre rakt av men inkoppling av el är inte plug and play. Kan nån säga hur jag kopplar det här:

Honda motorns elkopplings plint har tre ledare in och som går ut genom kopplingsstycket till
Båda tändspolarna (en ledare och spolarna ligger i serie)
Förgasaren
Tre ledare till laddningsrelä (tunn ledare gul och tunn ledare blå samt en tjock vit)

Loncin motorns elkopplinsgplint har ledare som går till
Oil pressure switch
Carburettor fuel solenoid
Två likadana ledare till Regulator rectifier
Stopping insulator

Dessutom på Loncin startmotorn ska bara batterikabeln anslutas, den har ingen plint för jord som på Hondan. Så den jordas genom godset?

För den som kan sånt här så kanske det är enkelt men sån är inte jag så jag tar mycket tacksamt emot svar om hur jag ska koppla.
 
Inte många som gjort nåt sånt här, uppenbarligen. Men jag har gjort det nu. Trots en massa smådetaljer att komma underfund med och småfix att lösa så var det förhållandevis enkelt jobb. Och kul med drygt 50% mer effekt och vridmoment.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.