Ska börja storrenovera huset i vår, och huset ska begåvas med golvvärme i källaren, och iaf på första plan. Eventuellt blir det golvvärme på 2:a vån också. Jag just nu sitter jag i ett enda stort ritande och planerande, och det är golvvärmen jag klurar lite på. Jag har vedpanna ute i verkstaden, och kulvert in till en tekniktank på 750 liter.
Hur ska jag göra med golvvärmefördelarna? Jag tänker mig att jag ska ha en på varje våning, centralt placerade i huset (annars blir det så mycet slang mellan rummet och fördelaren) , och grunnar på hur man dimensionerar rören mellan tank och fördelarshunt. Om jag har golvvärme i hela huset, kan jag köra oshuntat vatten fram till fördelaren, och grena av upp till nästa vånings förelare?

Jag slänger med en bild som visar principen...

Hej om du skickar en ritning på ditt hus till LK eller någon annan golvvärme producent med en förfrågan om hur man lämpligast förlägger systemet så får du en ritning och troligtvis även en stycklista på ingående delar för ett komplett system.Det brukar inte vara något problem med det utan ren service dom bistår med.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.