Hej
I vårt badrum finns en pump som styr golvvärmen (vattenburen).
Man har täckt och gömt pumpen men en låda som inte ser så snygt ut. Finns det andra sätt att täcka pumpen för att bli snyggare?
Tacksam för tips och idéer.
Mvh bokani
I vårt badrum finns en pump som styr golvvärmen (vattenburen).
Man har täckt och gömt pumpen men en låda som inte ser så snygt ut. Finns det andra sätt att täcka pumpen för att bli snyggare?
Tacksam för tips och idéer.
Mvh bokani
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hade det inte varit bra med lite ventilation för termostaten?
Nja, jag tror värmeutbyte mellan rum och prylarna i "lådan", lite effekt från pumpen och från rummet som ska ge termostaten till vänster rätt temperatur fungerar bra med en plåtlåda. Det är väl inte någon springa på bilden?Bokani skrev:
Hur tycker du temperatur regleringen av golvet fungerar?
Det hade väl varit snyggare att fälla in prylarna i väggen, men jag tror du får "gilla läget".
Kanske klä lådan med med kakel mönstrad folie, men bara vita fyrkanter med fog blir nog svårt att hitta.
Vill du ha känslan av kakel så skulle man väl kunna göra hela lådan i kakel och limma ihop. Man kan köpa enstaka skivor på Hornbach (inte på Bauhaus). Men då får man kunna såga kakel snyggt.
Tack så mycket. Normalt ser lådan ut (uppifrån) som den första bilden. Om man städar badrummet blir det som nedan. Tycker du att det duger nu?blackarrow skrev:Nja, jag tror värmeutbyte mellan rum och prylarna i "lådan", lite effekt från pumpen och från rummet som ska ge termostaten till vänster rätt temperatur fungerar bra med en plåtlåda. Det är väl inte någon springa på bilden?
Hur tycker du temperatur regleringen av golvet fungerar?
Det hade väl varit snyggare att fälla in prylarna i väggen, men jag tror du får "gilla läget".
Kanske klä lådan med med kakel mönstrad folie, men bara vita fyrkanter med fog blir nog svårt att hitta.
Vill du ha känslan av kakel så skulle man väl kunna göra hela lådan i kakel och limma ihop. Man kan köpa enstaka skivor på Hornbach (inte på Bauhaus). Men då får man kunna såga kakel snyggt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Hur ska man lösa detta?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Högre ben till Ektorp soffa? Går det att lösa?
Inredning -
Kan jag lösa detta? Höjd på attefallshus och plintgrund
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur ska jag lösa detta snyggt i hallen
Möbelsnickeri -
Går det att lösa på snyggt sätt?
Badrum