Jag har en ca 10 år gammal vattenburen fläktkonvektor av märket Rhoss i tvättstugan. Plastknappen för att reglera fläkthastigheten (3 lägen) gick först sönder och sedan gick också stiftet på brytaren av när någon här hemma använde en tång för att vrida på stiftet. Installatören föeslår att hela kontrollpanelen byts ut, men eftersom produkten är 10 år gammal har jag ingen lust att lägga 1000-tals kronor på detta. Den enda komponenten som behöver bytas är en vridomkopplare (se bild) + knapp. Jag har kontaktat leverantören av originalkomponenten (Gottak S.A.) men ej fått något svar. Jag tänker dock att denna borde kunna ersättas med en liknande komponent som fäster på samma sätt (4 klämmor samt med skruvinfästning). Kan någon tipsa om vilken typ av vridomkopplare jag ska leta efter på nätet för att ersätta denna trasiga komponent?

• Närbild av en röd vridomkopplare med fyra metallspröt och två skruvhål, märkt med "Gottak S.A.", avsedd för fläktkonvektor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig vridomkopplare från en Rhoss-fläktkonvektor med fyra klämmor och skruvinfästning, med avbrutet stift i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.