Nissens
D Daniel 109 skrev:
Nu hittar du ju bara på en historia, du vet mycket väl att det är en otillåten övervakning.
Vem är det du kommenterar?
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Bussmotor Bussmotor skrev:
Står 30-40 cm in på min tomt/fastighet. Och dom har ingen rätt att köra där. Än mindre att smita från påkörningen!!!
Har du gränsmarkeringar som styrker din uppfattning om var gränsen går?
Tyvärr kan lantmäterits karta visa rätt många meter fel.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vem är det du kommenterar?
Den här forumet är ju hopplöst. Det var Johan jag kommenterade. Men man märker ju inte när det kommer inlägg mellan.
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Den här forumet är ju hopplöst. Det var Johan jag kommenterade. Men man märker ju inte när det kommer inlägg mellan.
Jag vill bara säga att det inte behöver vara olagligt att koppla till bildbevis. Är kameran inte obevakad så får man ta bilder. Om jag såg en lastbil köra på tex mitt staket skulle jag mycket väl kunna ta en film eller bild från fönstret innan jag sprang ut. Kanske något hindrar att gå ut. Viktigt möte på jobbet, inte hunnit klä på sig osv.

Det räcker säga till bärgsrfirman att jag tog en bild när det hände. Man behöver inte säga mer. Skulle bärgaren ifrågasätta hur bilden togs eller säga att det inte gills för man inte kom ut och konfronterade? Har hen kört på något och det finns kort så är det rimliga att betala.

Kanske skulle jag ta bort bilderna från detta forum dock. För lägga ut bilder på nätet som man tagit på ett icke ok sätt är dumt.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Den här forumet är ju hopplöst. Det var Johan jag kommenterade. Men man märker ju inte när det kommer inlägg mellan.
Det är därför forumet automatiskt citerar det inlägg du trycker "svara" på. Eller har möjligheten att rikta svaret direkt till någon, tex dig @Daniel 109. Det är ju inte så komplicerat.
 
  • Gilla
  • Älska
Anna_H och 12 till
  • Laddar…
TRJBerg
P Peter_Ker skrev:
Kan vi räkna ut var lådan står? [bild]
Hur vet du det? Din bild liknar inte TS.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Hur vet du det? Din bild liknar inte TS.
Nä, men hans infart.
 
  • Gilla
  • Haha
Jörmungand och 4 till
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Hur vet du det? Din bild liknar inte TS.
TS har ju själv berättat var det är någonstans i en tidigare tråd.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
Hur vet du det? Din bild liknar inte TS.
Bilderna är från gatan där ts infart är.
Du ser lilla granen och högen med bråte som verkar rasat lite, kanske påkörd av nån tidigare. 😇
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
A
TS har lämnat...
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg
FredrikR FredrikR skrev:
Bilderna är från gatan där ts infart är.
Du ser lilla granen och högen med bråte som verkar rasat lite, kanske påkörd av nån tidigare. 😇
Staketet liknar TS bild, men på TS bild finns det en "väg" som jag uppfattat som är på TS fastighet där lastbilen körde. På de senare bilderna ser jag en publik väg som är betydligt bredare än den på TS bild.
Kanske är jag förvillad av perspektivet?
I så fall är det hela mystiskt. Varför skulle lastbilen köra just så? (Och varför är blomlådan placerad just där.)
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Man får absolut ha blomlådor på vägen om det är godkänt av berörd kommun. Mycket spelar dock in.. är det kommunens väg? vilken tid på året det är osv.
Det är inte kommunens väg utan min tomt/fastighet som den står 30cm in på. Fast nu kommer jag installera ett staket efter denna händelse.
 
Bussmotor Bussmotor skrev:
Det är inte kommunens väg utan min tomt/fastighet som den står 30cm in på. Fast nu kommer jag installera ett staket efter denna händelse.
Det är absolut inte din tomt den står på!

Det kan mycket väl vara din fastighet *och* en del av den kommunala vägen samtidigt. Det finns *inget* som hindrar det.

Jag tror att du ska ta en titt på detaljplanen över din fastighet och se vilka gränser som egentligen gäller för vägen.
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Skärmbild med Google Street View-bilder från maj 2023 och oktober 2010 som visar en gatuändring där en grind har tillkommit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om det har varit sådär sen 2010 minst. Kan man helt plötsligt hägna in och säga att det här är min tomt. Grannen verkar ju ha en del tunga transporter ut och in genom grinden och kanske behöver utrymmet framför.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Tror inte det har nämnts tidigare, men kan tipsa om TS tidigare tråd i ämnet https://www.byggahus.se/forum/threads/stoppa-bilkoerning-oever-min-hoerntomt.432008/, verkar vara en infekterad och långtgående konflikt. Finns mycket mer info om gränser och gamla bilder på hur det har sett ut genom historien. Antar att blomlådan sattes dit som följd av den tråden.

Ska man vara helt cynisk så var det nog inte en olyckshändelse utan grannen eller någon associerad som körde på den.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.