Manualen beskriver det mesta angående användandet men inte hur man kan strypa gasen så att vattnet småkokar eller lägre. Nu fors kokar vattnet och maten bränner vid.

A
Wide Glide Wide Glide skrev:
Manualen beskriver det mesta angående användandet men inte hur man kan strypa gasen så att vattnet småkokar eller lägre. Nu fors kokar vattnet och maten bränner vid.
Har du rätt munstycken?

electroluxaren skrev:
Har du rätt munstycken?
Original, så jag antar att det "rätt" munstycke.

Det är inte säkert att det sitter rätt munstycken i från början. Ibland måste man byta beroende på gassort. Kör du gasol eller naturgas?

L lordi skrev:
Det är inte säkert att det sitter rätt munstycken i från början. Ibland måste man byta beroende på gassort. Kör du gasol eller naturgas?
Gasol

Gasol
Jag kan inte hitta någon info om Boro gasspisar när jag googlar, men de spisar som jag kopplat in har samtliga haft munstycken för naturgas, så man får byta till andra för gasol.
Ofta medföljer dessa i leveransen.

A
Gasol
det skiljer ju mellan natur, tub och stadsgas
är din gjord för engelska behov är det naturgas och då blir det fel att köra på tub

I bruksanvisningen står det kortfattat: "7.2.1 Menypunkt P: GPU
i I menypunkten P (GPU) regleras lägsta effekten per
brännare och gastyp/-tryck"

Inte lätt att förstå utan vägledning.

• Svensk text om inställningar för gasutrustning, säkerhetsinstruktioner, och hänvisning till en menykapitel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I bruksanvisningen står det kortfattat: "7.2.1 Menypunkt P: GPU
i I menypunkten P (GPU) regleras lägsta effekten per
brännare och gastyp/-tryck"

Inte lätt att förstå utan vägledning.
Vet inte hur det ser ut i meny 7.2.1 men texten talar för sig själv.
Du behöver veta om det sitter munstycken för gasol installerade, samt vilket tryck du har in. Normalt använder man en 30 mbar regulator på gasflaskan.

Ser nu att spisen heter Bora inte Boro, så nu hittade jag lite mer info.
Tittade på en vanlig gashäll från dem och denna är bestyckad för 20 mbar naturgas från fabrik, så man måste byta till munstycken för gasol.
Troligen är det så även på den här spisen.
Gasinstallatören ska ha koll på detta.

Redigerat:
  • Gilla
Wide Glide
  • Laddar…
Sorry!
Glömde bort tråden.
Det var fel sorts gas och därmed fel munstycke.
Installatören hade inte koll på detta och BORA svarade inte på min fråga. Mycket dåligt!

Välmående ger inte välstånd

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.