Har en fjärrvärmeväxlare till poolen, en Danfoss TC 200u/7 . Problemet är att den har en etikett som det står att den har ett temperaturspann på 20-70 grader C men jag kan bara få upp den till 35 grader. Den kan ju vara strypt till den temperaturen för att det inte ska bli för varmt i poolen, men kan man inte höja temperaturen mer så blir effekten ut låg och det tar tid att få den varm. Kan man lossa ratten och flytta den så den öppnar mer? Någon som vet, killgissningar undanbedes, det har jag själv många.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kanske är som med blandningsventiler för VV, dom går att trimma. Vrid vredet till max, lossa vredet och vrid det i luften halva vägen till minus, sätt tillbaka vredet och vrid mot max, då blir det ytterligare plus.BebHbg skrev:
Och se vad resultatet blir, kanske en justering till om du inte är nöjd.
Detta har jag själv räknat ut, men jag frågade om det var någon som VET. Fast du har 22000 inlägg så gissar du här också.J jonaserik skrev:
Gissar inte, bara vet att det går att det går att trimma på en VVB, gjorde då ett antagande på att det går att göra lika. Efter din uppgift på att vredet hade stopp.Har inte sertt den sorten tidigare. Sen om du räknat ut något själv, varför då fråga på ett forum. Du får nog prova dig fram eller söka fram tillverkare/säljare och fråga någon av dom.BebHbg skrev:
Klicka här för att svara