Där jag köpte golvet sa det att vinylgolv ska ha ett hårt underlag och behöver inte någon skummatta under då det skulle bli för mjukt. Jag slut nu bort mitt gamla golv och ser detta. Två rum som blivit ett. Ena rummet är någon millimeter högre och i det lägre rummet är det en hård heltäckningsmatta som gör båda rummen till ungefär samma nivå. Mellan de två rummen är det en rätt stor glipa som jag är rädd kommer synas igenom vinylgolvet då det är ganska mjukt. Hade jag vetat detta så hade jag låtit de gamla golvet vara kvar som underlag :(

Behöver tips på hur jag ska förbereda golvet inför vinylgolvet. En ide jag har är att lägga en ett tunt lager masonit över båda golven. Har ni någon smartare/billigare ide?

• Renovering, olika golv, kablar, byggmaterial, smutsigt, övergångsskena, inomhustomt, arbetsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Innervägg under konstruktion, med en vattenpass, ojämn matta, skivmaterial och rör vid bakgrunden.
    Skapa konto
  • En närbild av ett skadat brunaktigt golv med en vågig vattenpass i förgrunden.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete med verktyg, halvfärdigt golv, stativ och kablar.
    Skapa konto
Ser inte ut som mycket, men bilden kanske lurar jag skulle tagit lumpapp på den lägre delen och sen bara kört på, det där lilla mellanrummet kommer inte kännas

E egge80 skrev:
Ser inte ut som mycket, men bilden kanske lurar jag skulle tagit lumpapp på den lägre delen och sen bara kört på, det där lilla mellanrummet kommer inte kännas
Du tror inte det kommer synas med tiden då?

Nej egentligen inte , men visst en skarv vill man ju inte ha precis där! Jag ändrar mig till ditt förslag, masonit så blir det kanon

Tror ni det är okej att bara lägga masonitskivorna på spånskivorna eller bör jag limma dem eller något sådant för att undvika missljud?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.