Hej! Alla händiga karlar där ute.
Jag har fått en bänkdiskmaskin av min gulliga mor men har ingen anning hur man kopplar in denna har läst och kollat Youtube och sett vissa som sätter kopplingen på kranen? Och slangen ner i diskhon Hur ska ja göra? Det är en Andersson bänkdiskmaskin
Tar tacksamt imot svar
Jag har fått en bänkdiskmaskin av min gulliga mor men har ingen anning hur man kopplar in denna har läst och kollat Youtube och sett vissa som sätter kopplingen på kranen? Och slangen ner i diskhon Hur ska ja göra? Det är en Andersson bänkdiskmaskin
Tar tacksamt imot svar
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Du har avstängning på kranen till vatten.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 446 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 446 inlägg
Fast den anslutningen är ju under diskbänken, vad hjälper det TS då denne har bänkdiskmaskin?kenneth5828 skrev:
Nu är det ju inte så stereotypt att samtliga händiga är just karlar, men låt gå för denna gången...Olmahumba skrev:Hej! Alla händiga karlar där ute.
Tar tacksamt imot svar
Din blandare har diskmaskinsavstängning, men med anslutningen under bänken som redan nämnts.
Har du en oerhörd "bonn-röta" så sitter det en större insex-skruv i bakkant mot kaklet nertill, är det så?
Om ja, så kan man ansluta en anslutning baktill på den gängan!
Är din bäkdiskmaskin helt ny?
kolla isåfall om det följer med en övergångsnippel då anslutningen på slangen är större än vad det ska anslutas till.
Tyckte det var en bild här förut på baksidan av din blandare (kran) med mutter då kan du köpa en diskmaskinsvinkel och ha den ovanbänk.
kolla isåfall om det följer med en övergångsnippel då anslutningen på slangen är större än vad det ska anslutas till.
Tyckte det var en bild här förut på baksidan av din blandare (kran) med mutter då kan du köpa en diskmaskinsvinkel och ha den ovanbänk.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 446 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 446 inlägg
Bra sett @Andy78A Andy78 skrev:
Men frågan blir ju självklart då: Varför dubbelpost @Olmahumba ?
https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-installera-baenkdiskmaskin.372639/#post-3661093
Där finns korrekt svar!