Hej! Alla händiga karlar där ute.
Jag har fått en bänkdiskmaskin av min gulliga mor men har ingen anning hur man kopplar in denna har läst och kollat Youtube och sett vissa som sätter kopplingen på kranen? Och slangen ner i diskhon Hur ska ja göra? Det är en Andersson bänkdiskmaskin
Tar tacksamt imot svar

• Kökskran över diskho med rosa diskbalja och diverse köksartiklar, möjlig anslutning för bänkdiskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
LavendelLila
  • Laddar…
Du har avstängning på kranen till vatten.

Krilleman
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Du har avstängning på kranen till vatten.
Fast den anslutningen är ju under diskbänken, vad hjälper det TS då denne har bänkdiskmaskin?

Olmahumba Olmahumba skrev:
Hej! Alla händiga karlar där ute.
Jag har fått en bänkdiskmaskin av min gulliga mor men har ingen anning hur man kopplar in denna har läst och kollat Youtube och sett vissa som sätter kopplingen på kranen? Och slangen ner i diskhon Hur ska ja göra? Det är en Andersson bänkdiskmaskin
Tar tacksamt imot svar
Nu är det ju inte så stereotypt att samtliga händiga är just karlar, men låt gå för denna gången... :cool:

Din blandare har diskmaskinsavstängning, men med anslutningen under bänken som redan nämnts.
Har du en oerhörd "bonn-röta" så sitter det en större insex-skruv i bakkant mot kaklet nertill, är det så?

Om ja, så kan man ansluta en anslutning baktill på den gängan!

Är din bäkdiskmaskin helt ny?
kolla isåfall om det följer med en övergångsnippel då anslutningen på slangen är större än vad det ska anslutas till.
Tyckte det var en bild här förut på baksidan av din blandare (kran) med mutter då kan du köpa en diskmaskinsvinkel och ha den ovanbänk.

Krilleman
Krilleman Krilleman skrev:
Bra sett @Andy78 (y)

Men frågan blir ju självklart då: Varför dubbelpost @Olmahumba ?

[länk]
Där finns korrekt svar!
Haha det var inte meningen jag försökte radera det första inlägget eftersom jag la det i fel kategori ouups.

Tack så mkt för alla svar ska genast beställa en sån där vinkel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.