Jag gar precis bytt till timavtal på elen och är i färd med att installera en Ngenic Tune.
För att göra det måste man fysiskt koppla in sig mellan utesensorn och värmepumpen. Jag har dock lite svårt att avgöra vilken kabel som kommer från utesensorn.
Finns det någon här med erfarenhet från samma värmepump som kan hjälpa mig hitta rätt?
Här är några bilder på kopplingarna i värmepumpen

• Kablar anslutna till plintar på en värmepump med färgkodade kontakter och etiketter för olika ingångar såsom T0, T1, och EMS.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Färgkodade kablar anslutna till en värmepumps installationsmodul, med detaljspecifikation på etiketten.
    Skapa konto
  • Kopplingsbräda i värmepump med olika färgade kablar anslutna till märkta terminaler, inklusive märkningar som PC0, VW1 och EE3.
    Skapa konto
  • Närbild av flera kablar och rör kopplade till en värmepump, med fokus på installation av en Ngenic Tune mellan utesensor och värmepump.
    Skapa konto
Det är den som heter T1.

Bör vara T1, sen har installatören skiftat kontakterna för T0 och T1 men det har egentligen ingen betydelse mer än att det ser felkopplat ut.

Demmpa Demmpa skrev:
Bör vara T1, sen har installatören skiftat kontakterna för T0 och T1 men det har egentligen ingen betydelse mer än att det ser felkopplat ut.
Installatören trodde säkert att T1 var framledningsgivaren eftersom IVT haft den nomenklaturen sen urminnes tider... Sen bytte vederbörande bara plats på plintarna när misstaget uppdagades.

Ok. Tack så mycket. Der är alltså de blå/vita kablarna i gröna plinten (T1), om jag fattat rätt.
Jag testar och håller tummarna.

Ta fram utetemperaturen på displayen på pannan, ta sedan loss T1, kontrollera om utetemperaturen ändras i displayen.

• Gilla
Micke lilltroll och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.