Hej. Behöver ha tag på några möbelskruvar, antar att det är samma sak som maskinskruvar.
Från bilden ovan så ska L vara 20 mm och d vara 8 mm. Letat, men förstår inte vilken M-variant av skruv som jag behöver. Är det så enkelt att M8 är 8 mm?
Var rekommenderar ni att jag handlar ifrån. ytterst liten kvantitet - 4 stycken.
Tack på förhand!
Från bilden ovan så ska L vara 20 mm och d vara 8 mm. Letat, men förstår inte vilken M-variant av skruv som jag behöver. Är det så enkelt att M8 är 8 mm?
Var rekommenderar ni att jag handlar ifrån. ytterst liten kvantitet - 4 stycken.
Tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "maskinskruvar"
Maskinskruv
Maskinskruvar är skruvar som är särskilt avsedda att användas med kraftverktyg som skruvdragare, vilket gör dem till ett effektivt val för många olika material och tillämpningar. Dessa skruvar har ofta robusta gängor som är utformade för
Läs mer
Japp, M8x20 är dimensionen, inte mer komplicerat än så. MRX är beteckningen för skruvtypen på bilden, dvs. maskingänga, krysspår, kullrig, ej försänkt.
Denna typ av skruv finns lite varstans, t.ex. i järn- och bygghandeln, så den torde vara lätt att få tag på även i små kvantiteter. En del har förvisso gått över till torx-varianten, men det kanske inte spelar så stor roll?
Denna typ av skruv finns lite varstans, t.ex. i järn- och bygghandeln, så den torde vara lätt att få tag på även i små kvantiteter. En del har förvisso gått över till torx-varianten, men det kanske inte spelar så stor roll?