Har denna lampsockel i ett gammalt skåp. Jag undrar vad den kallas för och om det finns en likadan men med lampor på vardera sida.
 
  • En suddig bild av en trähylla med ett svart föremål och en vit etikett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe RoTe skrev:
Är väl bara att sätta två såna? [länk]
Absolut. Har funderat på de oxå. Men vill ha en gemensam sladd, hur löser jag de då. Sladden som sitter idag går genom ett borrat hål från baksidan av skåpet till vägguttaget. Går inte att få ditt två
 
RoTe
A Anemon86 skrev:
Absolut. Har funderat på de oxå. Men vill ha en gemensam sladd, hur löser jag de då. Sladden som sitter idag går genom ett borrat hål från baksidan av skåpet till vägguttaget. Går inte att få ditt två
Finns massa sätt att lösa det på men svårt att rekommendera något när du inte visar bättre bild. Testa en sån här? https://www.clasohlson.com/se/Forgreningsbox/p/22-3984
 
Ledlist eller en rörlampa?
 
  • Gilla
Anemon86
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Finns massa sätt att lösa det på men svårt att rekommendera något när du inte visar bättre bild. Testa en sån här? [länk]
 
  • Träbokhylla med markerad lampa och kabel, text och pilar som förklarar installationen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Och vad vill du få ut av belysningen? Du kan ju montera massa olika ljuskällor där beroende på vad du vill ha det till. Gå ut på byn och titta efter belysning istället.
 
RoTe RoTe skrev:
Och vad vill du få ut av belysningen? Du kan ju montera massa olika ljuskällor där beroende på vad du vill ha det till. Gå ut på byn och titta efter belysning istället.
Har två tavlor på barnen, en i vardera hörna, den ena får bara ljus och den andra tavlan blir mörk, de går på timer hella bokhyllan
 
RoTe
A Anemon86 skrev:
Har två tavlor på barnen, en i vardera hörna, den ena får bara ljus och den andra tavlan blir mörk, de går på timer hella bokhyllan
Då kanske en LED-armatur passar dig bättre.
 
RoTe RoTe skrev:
Då kanske en
RoTe RoTe skrev:
Då kanske en LED-armatur passar dig bättre.
Kommer jag med dumma frågor nu. Lampan som finns idag sitter på sockeln och inte direkt underifrån. Skulle jag sätta en led-amartur, är jag rädd att skruven kommer på åvansidan av hyllan som finns. Skulle jag sätta de på sockeln riktas lampan på fel håll
 
RoTe
A Anemon86 skrev:
Kommer jag med dumma frågor nu. Lampan som finns idag sitter på sockeln och inte direkt underifrån. Skulle jag sätta en led-amartur, är jag rädd att skruven kommer på åvansidan av hyllan som finns. Skulle jag sätta de på sockeln riktas lampan på fel håll
Du skruvar så klart med kortare skruv än hyllan är tjock. Finns även dubbelhäftande tejp...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.