När vi kom hem idag så vart det toalettvatten i stora delar av badrummet. Golvvärmen har torkat ut det mesta och resten har runnit ner i avlopp.
Även utanför toalett tröskel har vatten tagit sig samt på väggar och tak. Själva toaletten ser hel ut och vattnet verkar ha kommit ut från toalettavloppet.

• Översikt på en toalettsits med några vattendroppar, vilket antyder läckage eller översvämning i badrummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vatten på stengolv vid toaletten, indikation på läckage från toalettavloppet.
    Skapa konto
  • Badrumsgolv med vattenskador nära toalett och badkarskant, vått handdukshörn synligt.
    Skapa konto
  • En person står på ett badrumsgolv med en grå badrumsmatta, antydning till vattenläckage syns på golvet.
    Skapa konto
  • Närbild på en öppen toalettstol med spår av vatten runt kanten, indikerar läckage eller översvämning.
    Skapa konto
svårt att veta..

Ser du att det läcker någonstans?

Henke1993 Henke1993 skrev:
svårt att veta..

Ser du att det läcker någonstans?
Nej ingenstans alls. Måste ha sprutat/stänkts rakt upp. Och toaletten var tom på vatten som du ser på bilden. Jag spolade och då fylldes det upp igen som vanligt

Villa/hyreshus?
Nån som haft problem med stopp i nån annan toalett och kört med sån där gummipryl som man stöter med?

Gissar att du bor i villa?

Troligen har det varit en spolbil och spolat ledningen i närheten. Hände oss när de gjorde relining i området. Uppstår ibland när luftningen inte är helt ok, men kan även hända beroende på hur servicen ansluter mot avloppsledningen.

• Gilla
Henke1993
  • Laddar…
B Blueblue skrev:
Gissar att du bor i villa?

Troligen har det varit en spolbil och spolat ledningen i närheten. Hände oss när de gjorde relining i området. Uppstår ibland när luftningen inte är helt ok, men kan även hända beroende på hur servicen ansluter mot avloppsledningen.
Ja det stämmer det är villa.
Men bör det inte bli samma i båda badrummen då?
Är det något jag bör oroa mig över elle kontakta någon?

G George Omu skrev:
Ja det stämmer det är villa.
Men bör det inte bli samma i båda badrummen då?
Är det något jag bör oroa mig över elle kontakta någon?
Behöver inte nödvändigtvis bli samma i båda badrummen. Hos oss märktes vi det på övervåningen, men inte alls lika mycket på nedervåningen. När det hände hos oss så ringde jag och pratade med kommunen som erbjöd sig skicka en städfirma, men så illa var det inte. I vårt fall var det bara vattenlåset som "blåstes ur". Men det kan så klart bli värre än så. Svaret jag också fick var att kolla upp så att luftningen var ok, vilket den var. Så troligen är det något med hur vår servis ansluter i gatan. De andra gångerna spolbilen dök upp var jag förberdd med matta under toasitsen o lock över golvbrunnarn.

Men jag hade kollat med kommunen om de varit någon spolbil i farten, det skall de ha koll på i så fall. Men annars skall det inte vara så mycket att oroa sig för.

• Gilla
sysmali
  • Laddar…
B Blueblue skrev:
Behöver inte nödvändigtvis bli samma i båda badrummen. Hos oss märktes vi det på övervåningen, men inte alls lika mycket på nedervåningen. När det hände hos oss så ringde jag och pratade med kommunen som erbjöd sig skicka en städfirma, men så illa var det inte. I vårt fall var det bara vattenlåset som "blåstes ur". Men det kan så klart bli värre än så. Svaret jag också fick var att kolla upp så att luftningen var ok, vilket den var. Så troligen är det något med hur vår servis ansluter i gatan. De andra gångerna spolbilen dök upp var jag förberdd med matta under toasitsen o lock över golvbrunnarn.

Men jag hade kollat med kommunen om de varit någon spolbil i farten, det skall de ha koll på i så fall. Men annars skall det inte vara så mycket att oroa sig för.
Det stämmer! Ringde kommunen nu. De har varit här och härjat och tar på sig detta. Får se om jag erbjuds städning och besiktning av parketten

• Gilla
Blueblue
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.