Jag behöver lite goda råd.
Vi har en trappa som leder upp till andra våningen som står precis när man kommer in i hallen till vänster. Trappan står fritt mellan hall och vardagsrum. Trappans mest vänstra del går rakt emot fönstret i plan men närmast fönstren är stegen så långt ner att de ligger under fönstret. Trappan har vita sidor och eksteg. Huset i sig är från mitten av 1800-talet. Nu undrar jag om någon har några förslag på hur vi på ett luftigt sätt kan sätta upp skydd/räcke mot vardagsrummet så att inte barnen och hundar faller ner. Det kan inte vara en riktig vägg i och med att fönstret kommer ivägen och vi uppskattar också ljuset i hallen och vardagsrummet. Helst får det ju inte vara för modernt, men jag har lite grann funderat på glas. Men andra alternativ är också tänkbara. Förslag?
Och om man skulle sätta glasvägg - var köper man sådana - är det glas eller plast som skall användas? Andra ideér

/Mullbär:x
 
jag satte glas "väggar" i trappan upp för att göra den mer stängd uppåt, satte även glas uppe runt trapphålet. blir ju lite modernt, men gå till närmsta glasmästare, dom har kataloger från återförsäljare med mååååånga alternativ.
 
Tack för det, då skall jag gå och prata med en glasmästare. Förresten hur fäster man sådana stora glasskivor?
 
man fäster dom med speciella klämfästen för glas, det är även något glasmästaren beställer åt dig. finns i 1000 olika utförande. det är en bit som skruvar fast i väggen, sen håller man dit glaset och spänner fast det med den andra biten till fästet. blir en urstark och sugande effekt...
 
Tack för det! det börjar bli dags att gå till glasmästaren nu. jag tror att det kommer att se fint ut!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.