Jag flyttar inom kort och försöker fatta hur man använder dessa gardinfästena som finns monterade över varje fönster. Jag har aldrig sett dessa och jag fattar ingenting.

Idag har jag stänger och fästen enligt bild från IKEA.

• IKEA gardinfäste monterat på vägg med två skruvar, användes för att hålla gardinstänger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart gardinfäste från IKEA med stålarm och en klämma för gardinstång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Du sticker ner ikeas fästen i hålen vertikalt eller monterar gamla typen av fästen som skjuts in horisontellt. Är inte direkt raketforskning ;)

• Haha
ghaz
  • Laddar…
E
Där där är väl ett Kirsch gardinfäste.
Finns en del olika sätt att montera gardinstänger på dom men funkar bra att bara sticka ner ett fäste från Ikea.

• Gilla
  • Älska
ghaz och 1 till
  • Laddar…
E Em_A skrev:
Där där är väl ett Kirsch gardinfäste.
Finns en del olika sätt att montera gardinstänger på dom men funkar bra att bara sticka ner ett fäste från Ikea.
Den tanken slog mig, men jag är ytterst osäker på om mitt fäste får plats genom de hålen. Jag tog inte mått :(

Det är inga problem att sätta i Ikeas fästen i en bas från Kirsch. Däremot kan du inte sätta på det svarta täcklocket som kommer med till Ikeas fästen.

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
E Eva PM skrev:
Det är inga problem att sätta i Ikeas fästen i en bas från Kirsch. Däremot kan du inte sätta på det svarta täcklocket som kommer med till Ikeas fästen.
Okej! jag får testa helt enkelt, återkommer om en månad! 😂

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.