528 läst · 7 svar
528 läst
7 svar
Hur gör man när man ska isolera ett kallförråd?
Om ytterpanelen är trä vill den gärna ha luftning på baksidan , dvs öppet i neder och överkant så luft obehindrat kan vädra ut fukt .Niklas ”NIBBE” Karlsson skrev:
Därefter en vindduk / vindpapp eller utegips , sen isolering .
Mao. montera aldrig isolering dikt mot ytterpanelens baksida .
Rådet gäller om du vill ha en byggnad som håller sig frisk i många årtionden .
Tack tomture61!Tomture61 skrev:
Om ytterpanelen är trä vill den gärna ha luftning på baksidan , dvs öppet i neder och överkant så luft obehindrat kan vädra ut fukt .
Därefter en vindduk / vindpapp eller utegips , sen isolering .
Mao. montera aldrig isolering dikt mot ytterpanelens baksida .
Rådet gäller om du vill ha en byggnad som håller sig frisk i många årtionden .
Jag hade det på känn, det låter som ett klokt val. Ja gört 👍🏻
Nibbe
Nibbe här igen!Niklas ”NIBBE” Karlsson skrev:
Hur gör jag med golvet?, det är reglat och det ligger några skivor på, ser inte riktigt vad för skivor!.
Boden är byggd på plats, den gamla ägaren har platsbyggd Boden och den står på någon sorts H-balk!, vet F-N inte vad det heter, Boden är lite sned. Till skaken hur gör jag när ja ska isolera det??. Tacksam för svar. P.s. Jag har inte mycket till erfarenhet, det är första gången jag gör någon större renovering d.s. Mvh Nibbe
Om det redan finns ett golv så blir det krångligt att isolera den vägen .Niklas ”NIBBE” Karlsson skrev:
Nibbe här igen!
Hur gör jag med golvet?, det är reglat och det ligger några skivor på, ser inte riktigt vad för skivor!.
Boden är byggd på plats, den gamla ägaren har platsbyggd Boden och den står på någon sorts H-balk!, vet F-N inte vad det heter, Boden är lite sned. Till skaken hur gör jag när ja ska isolera det??. Tacksam för svar. P.s. Jag har inte mycket till erfarenhet, det är första gången jag gör någon större renovering d.s. Mvh Nibbe
Hur är åtkomsten från undersidan ?
Går det inte att komma åt från utsidan så får du bryta upp golvet .
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad göra när det är vatten/fuktigt under fönstret?
Fasad -
Hur ska man göra flr att få ett jämnare golv i gammalt pannrum?
Golv -
När är det okej att inte jorda ett element av klass 1/ejdubbelisolerat
El -
Mina lampor för endast en liten glöd när de slås på, vad gör jag?
El -
När syllen är bytt vad gör man med golven? Oisolerad platta på mark.
Grund & Markarbeten