Hej alla på detta fantastiska forum!!

När jag transporterade mina gipsskivor så fick jag lite ”remsor” som lossnade på skivorna.. Tänkte kolla om ni vet hur jag bäst ska göra med dessa vid spackling ?

Jag såg någon video där som smetade på något osynligt klister… typ våtrumsklister, men inget annat..? Eller spacklar jag det bara ?

Mvh
Fredrik
 
  • Gipsvägg under konstruktion med spackelspår, skruvar och uppmärkta mätningar, samt OSB-skiva lutad intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bara att spackla på och slipa lite lätt, normalt med lite skador, du ska nog spackla skarven, se till att spacklingen går ut minst 10 cm från skarven och slipa försiktigt utåt. Lätt att få en grop i skarven. Det kan bi en liiiten kulle men syns inte. Det gäller bara att lura ögat och blir det tapet mönstrad så syns det inte
 
  • Gilla
Sallader
  • Laddar…
S Sallader skrev:
Hej alla på detta fantastiska forum!!

När jag transporterade mina gipsskivor så fick jag lite ”remsor” som lossnade på skivorna.. Tänkte kolla om ni vet hur jag bäst ska göra med dessa vid spackling ?

Jag såg någon video där som smetade på något osynligt klister… typ våtrumsklister, men inget annat..? Eller spacklar jag det bara ?

Mvh
Fredrik
Det räcker att köra spackel, slipa lite lätt först och borsta av för att få bort ev skyddspapp som sitter löst
 
  • Gilla
Sallader
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Bara att spackla på och slipa lite lätt, normalt med lite skador, du ska nog spackla skarven, se till att spacklingen går ut minst 10 cm från skarven och slipa försiktigt utåt. Lätt att få en grop i skarven. Det kan bi en liiiten kulle men syns inte. Det gäller bara att lura ögat och blir det tapet mönstrad så syns det inte
Toppen! Tackar! 🙏 ☺️
 
V VolvoKlubben skrev:
Det räcker att köra spackel, slipa lite lätt först och borsta av för att få bort ev skyddspapp som sitter löst
Perfekt! Då kör jag på det 👍☺️
 
K
cc 20 på skruvarna..? 🧐
 
K kniv skrev:
cc 20 på skruvarna..? 🧐
Ja cirka 😅 Fattas nog någon här och där.. Får gå över och kolla det sen. 👍
 
K
S Sallader skrev:
Ja cirka 😅 Fattas nog någon här och där.. Får gå över och kolla det sen. 👍
Lite snett är också rakt osv
 
  • Gilla
Sallader
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.