Hej!

Jag bygger ett garage av siporex-block. På väggarna har jag lagt reglar och på reglerna ligger balkar på tvären över garaget, se bilden. På balkarna kommer förstås taket att ligga.

Nu är jag osäker på hur jag ska bygga vägg-delen mellan blocken och taket...

Konstruktion av garage med siporex-block och träbalkar på reglar, redo för takmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vill inte ha trä där, utan det ska vara putsad vägg hela vägen upp. Jag funderar på om jag kan sätta någon slags fasad-skiva eller fibercementskiva, typ Cembrit eller Aquaroc och lägga putsen vidare upp på dem.

Jag kan limma den mot blocken i nederkant, de är lite indragna sista raderna. Men kan jag fästa fasad-skivorna i balkarna i ovankant? Jag är rädd att putsen ska spricka när trädet rör sig. Alternativet är att de bara står upp, och bara sitter limmade mot blocken i nederkant och inte sitter fast alls iovankant. Kanske även med någon bult in i väggen i nedankant. Men då kanske de knäcks om det skjuts en fotboll på dem eller så...

Har inget svar men intresserad av vad du får för svar.
De stenskivor jag tittat på ska ventileras vilket gör att det är svårt att inte få en tydlig övergång mellan mursten och stenskiva.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.