Rent generellt brukar det vara lite krux att flytta ett kök till ett helt annat rum i en lägenhet då det innebär att man måste flytta avlopp/vatten och avloppet måste ha ett visst fall osv. Det är absolut ingen enkel lösning, kan vara svårt att få igenom och blir ofta dyrt.
Som sagt så svarar jag bara generellt, inget är omöjligt men man brukar stöta på patrull från brf då jag skulle säga att det är en väsentligt ändring i avloppsstammar.
Edit: Antar att det du benämner som "inre hall" är det som är märkt "matsal"?
Som sagt så svarar jag bara generellt, inget är omöjligt men man brukar stöta på patrull från brf då jag skulle säga att det är en väsentligt ändring i avloppsstammar.
Tack för ditt svar och dina tankar om eventuell flytt av köket. Ja inre hallen är matsalen i planlösningenK Kimpaann skrev:Rent generellt brukar det vara lite krux att flytta ett kök till ett helt annat rum i en lägenhet då det innebär att man måste flytta avlopp/vatten och avloppet måste ha ett visst fall osv. Det är absolut ingen enkel lösning, kan vara svårt att få igenom och blir ofta dyrt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur gör man bäst när man skall dra upp en elledning genom trossbottnen
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur tätar jag bäst springor och glipor mot vind utomhus
Tak & Vind -
Göra om båthus till bastu?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur göra med grund under gammal bod som ska bli bastu
Grund & Markarbeten -
Hur gör man om denna entré från 1948 bäst?
Tak & Vind