A
Minst två spikar då.
Har du kollat silen?
Eller slangen till silen?
Lyst med ficklampa igenom hålen så att man kan se elementet inneifrån?

Trasig del från vit hushållsapparat på ett mörkt klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ger mig.....
Får bli en ny maskin

• Gilla
torbeno
  • Laddar…
A
K Krypstocken skrev:
Hej

Ja en spik hade inte varit otroligt men om msn zoomar in på bilden så ser man att det stora hålet har sprucken metall runt kanterna och det är missfärgat runt båda defekterna.

Det kanske ligger en spik i pumpen... :)

Min bedömning är fortfarande att det är ett trasigt pressverktyg i tillverkningen.

Skall bli spännande att höra vad Bosch säger.

[bild] [bild]
Man ser ju tydligt på denna bild att det är mängder av skador i trumman från något vasst, även i angränsande hål.

Den bilden skall du nog inte visa Bosch... om du inte vill hävda att en arbetare på fabriken i ett angränsande låglöne land avsiktligt har lämnat kvar något.

Om det är någon tröst för dig så är du i gott sällskap. Det är verkligen jättevanligt att folk glömmer spikar i byxor som sen hamnar i maskinen. Se det positivt nu då. Du slapp betala för servicebesöket från Bosch iaf.

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
A
Jag hade bara bankat ut det som är vasst och kört vidare på denna maskin

• Gilla
torbeno
  • Laddar…
tack.... och med tanke på att maskinen står i sommarstugan och detta är mina fritidskläder så är det inte så konstigt...

:) Person i arbetskläder med snusdosa och mätverktyg i fickan.
Skapa konto

skall ge det ett försök....
Trumman kostar 1300 plus tid och resa(4 timmar, en ö i GBG skärgård ), ungefär vad en ny maskin kostar
Skärmbild av en produktsida för en tvättmaskinstrumma med pris och lagerstatus på bosch-home.se.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.